Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B3FHM
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marcos Antonio Machadopt_BR
dc.contributor.referee1Viviane Dias Loyolapt_BR
dc.creatorWelder Luiz de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T00:32:43Z-
dc.date.available2019-08-14T00:32:43Z-
dc.date.issued2012-03-21pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B3FHM-
dc.description.abstractThis paper was carried out based on the need of defining the profile and behavior of energy consumers from Buritis and Belvedere neighborhoods, both located at the Minas Gerais State Capital City of Belo Horizonte, aiming to recommend to the local public piped natural gas company, a strategy for the launch of the product "natural gas for homes", not yet available. Regarding methodology, we attempted to reconcile the theory of consumer behavior with an analysis of strengths and weaknesses of the company and the product - natural gas for homes, along with a market research (survey) carried out exclusively for the attainment of this work in order to raise the strategic guidelines for the construction of relevant attribute value of the product concerned, so that the consumer is willing to opt for natural gas mainly on the replacement of LPG, also known as liquid petroleum gas, used for cooking, and on replacing electricity, used more intensively for heating water for bath.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho foi realizado partindo da necessidade da definição do perfil e do comportamento dos consumidores de energia dos bairros Buritis e Belvedere, localizados em Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil, e, para propor à empresa concessionária local do serviço de gás naturalcanalizado, uma estratégia para o lançamento do produto gás natural para residências", ainda não disponível no mercado. Quanto à metodologia, buscou-se conciliar a teoria do comportamento do consumidor com uma análise dos pontos fortes e fracos da empresa e do produto - gás natural para residências, juntamente com uma pesquisa mercadológica (Survey) levada a cabo exclusivamente para a consecução deste trabalho, a fim de levantar as diretrizes estratégicas relevantes para a construção dos atributos de valor do produto em questão, de modo que o consumidor investigado esteja disposto a optar pelo gás natural principalmente na substituição ao GLP, mais conhecido como gás de cozinha, e na substituição à energia elétrica, usada mais intensivamente no aquecimento de água para banho.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGás naturalpt_BR
dc.subjectComportamento do consumidor e estratégiapt_BR
dc.subjectMatriz energéticapt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleEstratégia de lançamento de produto: gás natural para o segmento residencial em Minas Geraispt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_welder_luiz_de_souza___gest_o_estrat_gica_de_neg_cios.pdf14.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.