Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B3J8N
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dc.contributor.advisor1Jose Edson Larapt_BR
dc.creatorFlávia Luiza Morais Santospt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T15:00:49Z-
dc.date.available2019-08-13T15:00:49Z-
dc.date.issued2011-03-03pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B3J8N-
dc.description.abstractThe structures of marketing and communications have gone through profound changes, taken just before as support areas, have now become part of corporate strategy. The areas of communications and marketing support an immense diversity of roles, goals and objectives. The multilinearity, the separation of functions and the need to attendance different publics require a comprehensive knowledge on multiplesubjects. The organizational structure and strategy used by the corporations reflect the formatting of communication and marketing and how these tools are used. Observe that in any segment, the structures of communication and marketing now represents a strategic role, taking care of the main asset of the organizations, the brand and reputation.Companies are living organizations, with their organizational structures, be they structured or not and people within them that give life to the brand, that make the business happen. It is natural that conflicts are constants, and today more than ever to ensure profitability to the business, pass through sustainability, ethics and transparency.Maintaining profitability marketing pass through communication and how and when to communicate and to communicate are responsibilities of all managerspt_BR
dc.description.resumoAs estruturas de marketing e comunicação passaram por profundas mudanças, antes tidas apenas como áreas de apoio, hoje se tornaram parte da estratégia das empresas. As áreas de comunicação e marketing suportam uma diversidade imensa de funções, metas e objetivos. A multilineariedade, a segmentação das funções e anecessidade de atendimento dos diversos públicos exigem do profissional de comunicação e marketing um conhecimento abrangente sobre multiplos assuntos. A estrutura organizacional e a estratégia utilizada pelas corporações traduzem a formatação da comunicação e marketing e como estas ferramentas são utilizadas. Observar que em qualquer segmento que seja as estruturas de comunicação emarketing hoje, tem papel estratégico, cuidando do principal ativo das organizações a marca e sua reputação. As empresas são organizações vivas, dotadas de estruturas organizacionais, sejam elas estruturadas ou não e dentro delas pessoas que dão vida a marca, quefazem o negócio acontecer. É natural que conflitos sejam constantes e hoje mais do que nunca garantir lucratividade aos negócios, passa pela sustentabilidade, pela ética e transparência. Manter lucratividade mercadológica passa pela comunicação e como e quando comunicar e o que comunicar são responsabilidades de todos os gestores.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão estratégicapt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleAnálise substancial da estrutura e estratégia de marketing: o caso Datamedpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

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