Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9L5PSV
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lucas Miranda Kangussu Gomes Oliveirapt_BR
dc.contributor.referee1Geralda Fortina dos Santospt_BR
dc.creatorGleicilane de Jesus Machado Lomassopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T05:01:54Z-
dc.date.available2019-08-11T05:01:54Z-
dc.date.issued2014-04-12pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9L5PSV-
dc.description.abstractThis work takes the constant education as an object in the focus of a presence of qualified nursing. At present the labor market demands professionals with high level of technical and scientific knowledge. Aiming to make the presence of nursing rich, the nurse as facilitador ofthe process teaching-apprenticeship uses the constant education as strategy to develop educative actions turned to practices transformadoras. is treated as a revision of literature, carried out in the computerized bases of data. For so much, they attended the selection of the texts to the criteria of inclusion and exclusion, turning in (10) scientific articles. The constant education through the capacitação becomes necessary in the daily life of the work of the team of nursing, while coming across situations that leave doubts about his practices. This studyallowed to understand that the constant education viabiliza a quality nursing presence because of being a strategy that allows an organization of the services, attendance of the actions of nursing and development of the reflexive being on his actions.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho tem como objeto a educação permanente no foco de uma assistência de enfermagem qualificada. Atualmente o mercado de trabalho exige profissionais com alto nível de conhecimento técnico e científico. Visando enriquecer a assistência de enfermagem, o enfermeiro como facilitador do processo ensino-aprendizagem utiliza a educação permanente como estratégia para desenvolver ações educativas voltadas para práticas transformadoras. Trata-se de uma revisão de literatura, realizada nas bases de dados informatizadas. Para tanto, a seleção dos textos atenderam aos critérios de inclusão e exclusão, resultando em (10) artigos científicos. A educação permanente através da capacitação torna-se necessário no cotidiano do trabalho da equipe de enfermagem, ao se deparar com situações que deixam dúvidas acerca de suas práticas. Este estudo permitiu entender que a educação permanente viabiliza uma assistência de enfermagem de qualidade por ser uma estratégia que permite uma organizaçãodos serviços, acompanhamento das ações de enfermagem e desenvolvimento do ser reflexivo sobre suas ações.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectEducação em saúdept_BR
dc.subjectEducação permanentept_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleContribuição da educação permanente para assistência de enfermagem qualificadapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gleiciane_de_jesus_machado_lomasso.pdf173.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.