Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9L5PSV
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Lucas Miranda Kangussu Gomes Oliveira | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Geralda Fortina dos Santos | pt_BR |
dc.creator | Gleicilane de Jesus Machado Lomasso | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-11T05:01:54Z | - |
dc.date.available | 2019-08-11T05:01:54Z | - |
dc.date.issued | 2014-04-12 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9L5PSV | - |
dc.description.abstract | This work takes the constant education as an object in the focus of a presence of qualified nursing. At present the labor market demands professionals with high level of technical and scientific knowledge. Aiming to make the presence of nursing rich, the nurse as facilitador ofthe process teaching-apprenticeship uses the constant education as strategy to develop educative actions turned to practices transformadoras. is treated as a revision of literature, carried out in the computerized bases of data. For so much, they attended the selection of the texts to the criteria of inclusion and exclusion, turning in (10) scientific articles. The constant education through the capacitação becomes necessary in the daily life of the work of the team of nursing, while coming across situations that leave doubts about his practices. This studyallowed to understand that the constant education viabiliza a quality nursing presence because of being a strategy that allows an organization of the services, attendance of the actions of nursing and development of the reflexive being on his actions. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho tem como objeto a educação permanente no foco de uma assistência de enfermagem qualificada. Atualmente o mercado de trabalho exige profissionais com alto nível de conhecimento técnico e científico. Visando enriquecer a assistência de enfermagem, o enfermeiro como facilitador do processo ensino-aprendizagem utiliza a educação permanente como estratégia para desenvolver ações educativas voltadas para práticas transformadoras. Trata-se de uma revisão de literatura, realizada nas bases de dados informatizadas. Para tanto, a seleção dos textos atenderam aos critérios de inclusão e exclusão, resultando em (10) artigos científicos. A educação permanente através da capacitação torna-se necessário no cotidiano do trabalho da equipe de enfermagem, ao se deparar com situações que deixam dúvidas acerca de suas práticas. Este estudo permitiu entender que a educação permanente viabiliza uma assistência de enfermagem de qualidade por ser uma estratégia que permite uma organizaçãodos serviços, acompanhamento das ações de enfermagem e desenvolvimento do ser reflexivo sobre suas ações. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Enfermagem | pt_BR |
dc.subject | Educação em saúde | pt_BR |
dc.subject | Educação permanente | pt_BR |
dc.subject.other | Educação em enfermagem | pt_BR |
dc.subject.other | Capacitação profissional | pt_BR |
dc.title | Contribuição da educação permanente para assistência de enfermagem qualificada | pt_BR |
dc.type | Monografias de Especialização | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gleiciane_de_jesus_machado_lomasso.pdf | 173.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.