Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9LLJMK
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Daniel Handan Triginellipt_BR
dc.creatorSantilha de Fátima Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T09:09:53Z-
dc.date.available2019-08-14T09:09:53Z-
dc.date.issued2013-07-18pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9LLJMK-
dc.description.abstractThis study shows that currently, after much talk in quality education for all as a universal right, one still how it is necessary to make a greater reflection about this discussion, because we know that there are numerous factors that negatively interfere in the educational process in Brazil. The main objective of this study was to identify what factors are causing the unfavorable conditions of teaching. What has been done to address those difficulties that overwhelm the teacher faced with so many responsibilities assigned to it. The representations of such dissatisfaction are low wages, inadequate physical infrastructure of schools, instructional materials not suitable, no family, student discipline problems and violence and excessive workload. Therefore, it is essential that public policies Give proper value to the class teacher and pass the offer conditions necessary to improve the quality of public education.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho mostra que atualmente, depois de muito se falar em educação de qualidade para todos como direito universal, percebe-se ainda o quanto é necessário que se faça uma reflexão maior a cerca desta discussão, pois sabemos que existem inúmeros fatores que interferem negativamente no processo educacional no Brasil. O objetivo principal deste estudo foi conhecer quais são os fatores causadores das condições desfavoráveis do trabalho docente. O que tem sido feito para sanar tais dificuldades que sobrecarregam o professor diante de tantas responsabilidades a ele atribuídas. As representações de tamanha insatisfação são os baixos salários, estrutura física das escolas inadequadas, materiais didáticos não adequados, ausência da família, problemas de indisciplina dos alunos bem como a violência e a carga horária excessiva. Assim sendo, é fundamental que as políticas públicas dêm o devido valor à classe docente e passe a oferecer condições necessárias que visam melhorar a qualidade no ensino público.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectQualidadept_BR
dc.subjectCondições de trabalho do professorpt_BR
dc.subject.otherProfessores Aspectos sociaispt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherEscolas Organizacao e administracaopt_BR
dc.titleCondições de trabalho do docente na escola públicapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Escolar EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_santilha_de_fatima_silva.pdf161.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.