Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9LNFJL
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Alexandre Antonio Cardoso | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Ana Lucia Modesto | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Renan Springer de Freitas | pt_BR |
dc.creator | Bianca Marcia Ferreira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T05:43:12Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T05:43:12Z | - |
dc.date.issued | 2013-02-28 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9LNFJL | - |
dc.description.abstract | The research developed on this work attempted producing a set of qualitative data to allow outlining the most significative social relations established by Raul Seixas along his life, trying to understand his personal and artistic "destiny". Observations were made from events in which he was celebrated and from interviews with people who have lived with him. Other sources were the vast material available on the internet and other medias, and also his biography, more directly related to his career. This material is presented initially under the title "A Música" (The Music), where we have exposed Raul's musical influences and the oppressive and contrarian context of the times. Following that, titled "Raul", we introduce important references to his personal journey. In conclusion, we present outlines a summary of the "Configuration of Raul". | pt_BR |
dc.description.resumo | A pesquisa desenvolvida neste trabalho procurou produzir um conjunto de dados qualitativos que permitissem traçar um esboço das relações sociais mais significativas estabelecidas por Raul Seixas ao longo de sua vida, visando a compreensão de seu destino pessoal e artístico. Foram feitas observações em eventos em que Raul era comemorado e entrevistas com pessoas que conviveram com ele. Também foi consultado amplo material acessível pela internet e outras mídias, além da bibliografia mais diretamente relacionada à sua carreira. Esse material é apresentado inicialmente sobre o título de A Música, onde se revelam as influências musicais de Raul e o contexto repressivo e contestador da época. Em seguida, sob o título Raul, são apresentadas referências importantes de sua trajetória pessoal. À guisa de conclusão, é apresentado um esboço sumário da configuração de Raul. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Análise cultural | pt_BR |
dc.subject | Raul Seixas | pt_BR |
dc.subject | Música popular brasileira | pt_BR |
dc.subject.other | Sociologia | pt_BR |
dc.subject.other | Seixas, Raul, 1945-1989 | pt_BR |
dc.subject.other | Música popular Brasil | pt_BR |
dc.subject.other | Cultura Aspectos sociais | pt_BR |
dc.title | A sociologia de Raul Seixas: a arte como espelho social de sua época | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
disserta__o_bianca_final_mesmo.pdf | 1.89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.