Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9LVQQG
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Claudia Feres Fariapt_BR
dc.contributor.referee1Leonardo Avritzerpt_BR
dc.contributor.referee2Telma Maria Goncalves Menicuccipt_BR
dc.contributor.referee3Soraya Maria Vargas Cortespt_BR
dc.contributor.referee4Roberto Rocha Coelho Pirespt_BR
dc.creatorViviane Petinelli e Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T06:32:30Z-
dc.date.available2019-08-11T06:32:30Z-
dc.date.issued2014-06-06pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9LVQQG-
dc.description.abstractThis dissertation measures and explains the degree of influence of the 1st Conference on Aquaculture and Fischeries, the 1st Conference on Urban Policies, the 1st Conference on the Environment, the 1st Conference on Sport, the 1st Conference on Policies for Women and the 1st Conference on the Promotion of Racial Equality on the programs of their corresponding national policies. The degree of influence of the policy conferences corresponds to the degree of incorporation of their recommendations on the set of programs that compose the policy areas and is measured by comparing the content of the conferences proposals and the content of the policy programs developed after the meetings. Given the diversity of results found, this dissertation explains that variation by three structural variables, namely, the political dynamic and the institutional framework of the public policy and the institutional design of the conference. From this analysis, it points out certain correlation only between those constraints and the new recommendations formulated along the conference process. With regard to the recommendations based on government suggestions, hypotheses and alternative explanations are raised and suggested.pt_BR
dc.description.resumoEsta tese mensura e explica a capacidade de influência da 1ª Conferência de Aquicultura e Pesca, 1ª Conferência de Cidades, 1ª Conferência de Meio Ambiente, 1ª Conferência de Esporte, 1ª Conferência de Políticas para Mulheres e 1ª Conferência de Políticas de Promoção da Igualdade Racial sobre as respectivas políticas nacionais. Esta corresponde ao grau de incorporação das recomendações nelas aprovadas sobre os programas das respectivas políticas setoriais e é medida pela comparação entre o conteúdo das propostas das conferências e o conteúdo dos programas de políticas elaborados após a realização das mesmas. Diante da diversidade de resultados encontrados, esta tese explica a variação na capacidade de influência das conferências a partir de três variáveis estruturais, a saber, a dinâmica política e o arcabouço institucional legal da política pública e o desenho institucional da conferência. Desta análise, constata-se certa relação apenas entre estes condicionantes e as recomendações elaboradas de forma inédita nas conferências. No que concerne às recomendações resultantes de sugestões governamentais, hipóteses e explicações alternativas são levantadas e sugeridas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCondicionantespt_BR
dc.subjectDinâmica políticapt_BR
dc.subjectDesenho institucionalpt_BR
dc.subjectConferências de Políticas Públicaspt_BR
dc.subjectCapacidade de influênciapt_BR
dc.subjectArcabouço institucional legalpt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicaspt_BR
dc.subject.otherCiência políticapt_BR
dc.titleUma análise dos condicionantes da capacidade de influência das conferências de políticas públicas sobre os programas das respectivas políticas setoriais: o caso da 1ª CAP, 1ª Concidades, 1ª CMA, 1ª CE, 1ª CPM e 1ª CPIRpt_BR
dc.typeTese de Doutoradopt_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tese_publicada.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.