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dc.contributor.advisor1Walter Batista Cicarinipt_BR
dc.contributor.referee1Allana dos Reis Correapt_BR
dc.creatorJuliana Maia da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T21:10:17Z-
dc.date.available2019-08-10T21:10:17Z-
dc.date.issued2014-05-27pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9QCGBA-
dc.description.abstractCurrently, education provides new directions and views. It is understood as a social, popular, broad and complex process. Health education has been following this new view of social transformation. As an integral item of health promotion, health education is considered important action related to the living conditions and health of the population, which should be performed in an emancipatory and transformative way, covering all subjects of the process. This work is an integrative review of the strategies that can be traced to increase the adhesion of professionals to Iron Supplementation National Program (In Portuguese, Programa Nacional de Suplementação Férrica, PNSF). It has been used in this search, descriptors as; health education, nursing, iron-deficiency anemia, and iron supplementation, isolated or combined among them in the database LILACS , MEDLINE and SCIELO. The inclusion criteria has been defined as scientific publications from 2010 until 2013, available in full version in the three databases; Portuguese, Spanish and English, that address the strategies that will be drawn upon the Iron Supplementation National Program (In Portuguese, Programa Nacional de Suplementação Férrica, PNSF). In conclusion, the most important strategies used are; health education and guidance to families and PNSF, training and continuing education for professionals involved users, reformulation of public policy and health services, with community involvement.pt_BR
dc.description.resumoA educação, atualmente, propicia novos rumos e olhares. É entendida como processo social, popular, amplo e complexo. A educação em saúde vem seguir esta nova visão de transformação social. Como item integrante da promoção da saúde, a educação em saúde é considerada importante ação relacionada às condições de vida e saúde da população. Deve ser realizada de forma emancipadora e transformadora abrangendo todos os sujeitos do processo. Este trabalho é uma revisão integrativa sobre as estratégias que podem ser traçadas para maior adesão dos profissionais ao Programa Nacional de Suplementação Férrica (PNSF). Utilizou-se para a busca os descritores educação em saúde, enfermagem, anemia ferropriva e suplementação de ferro, isolados ou combinados entre si nas bases de dados LILACS, MEDLINE e SCIELO. Os critérios de inclusão foram definidos como publicações científicas do período de 2010 a 2013 disponíveis na íntegra nas três bases de dados; no idioma português, espanhol e inglês, que abordam a estratégias que será traçada perante ao PNSF. Concluiu-se que as estratégias utilizadas mais relevantes são a educação em saúde e orientações para familiares e usuários do PNSF, capacitação e educação permanente dos profissionais envolvidos, reformulação de políticas públicas e serviços de saúde com envolvimento da comunidade.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação Pedagógica para Profissionais da Saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleA importância de estratégias para implementação da suplementação férrica em crianças nos serviços de saúdept_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

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