Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-AETK88
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Livia Cozer Montenegropt_BR
dc.creatorJuliana Gonçalves da Silva Fernandespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T08:17:43Z-
dc.date.available2019-08-13T08:17:43Z-
dc.date.issued2015-11-14pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-AETK88-
dc.description.abstractLifelong learning can be understood as learning-work, that is, it happens in the daily lives of people and organizations. It is made from the problems faced in reality and takes into account the knowledge and experience that people already have. The objective of this work is centered on the need to deploy the daily life of an institution actions for Continuing Education in Health, aimed at the improvement andenhancement of the nursing staff of a Municipal Hospital in João Pinheiro, Minas Gerais. Be ahead of this hospital nursing staff, enabled the observation of the actions of the team in providing quality care to its members. Craving so by continuing healthcare education, subsidies are provided for the production and improvement of knowledge in favor of an updated and quality care. After the development of this project, I was able to discover the importance of implementing a Permanent Education program, where it is noted that continuing education policy for health workers is a slow evolutionary process, which requires the leadership and all who believe and participate this process of effort, dedication and patience.pt_BR
dc.description.resumoA educação permanente pode ser entendida como aprendizagem-trabalho, ou seja, ela acontece no cotidiano das pessoas e das organizações. Ela é feita a partir dos problemas enfrentados na realidade e leva em consideração os conhecimentos e as experiências que as pessoas já têm. O objetivo deste trabalho, esta centrado na necessidade de implantar no cotidiano de uma instituição ações voltadas para a Educação Permanente em Saúde, visando o aperfeiçoamento e aprimoramento da equipe de enfermagem de um Hospital Municipal em João Pinheiro-MG. Estar à frente da equipe de enfermagem deste hospital, possibilitou a observação das ações dessa equipe na prestação do cuidado com qualidade aos seus usuários. Almejando assim que, através da Educação Permanente em Saúde, sejam proporcionados subsídios para a produção e aprimoramento dosconhecimentos, em prol de uma assistência atualizada e de qualidade. Após a elaboração deste projeto, pude descobrir a importância de implantar um programa de Educação Permanente, onde nota-se que a política de educação permanente dos trabalhadores da saúde é um processo evolutivo lento, que exige das lideranças e de todos os que acreditam e participam desse processo de esforço, dedicação e paciência.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEquipe de enfermagempt_BR
dc.subjectPrestação de cuidadospt_BR
dc.subjectEducação Continuadapt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação de recursos humanos em saúdept_BR
dc.titleElaboração do programa de educação permanente em um hospital municipalpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
juliana_gon_alves_da_silva_fernandes__1_.pdf400.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.