Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUOS-AREHJK
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Debora D'avila Reis | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Bernardo Jefferson de Oliveira | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Verona Campos Segantini | pt_BR |
dc.creator | Neilia Marcelina Barbosa | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T08:33:03Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T08:33:03Z | - |
dc.date.issued | 2017-02-08 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUOS-AREHJK | - |
dc.description.abstract | We aim to map the mediator training practices in 6 museums of Belo Horizonte, and also to disseminate them in a catalog, having teachers and museum professionals as target readers. The present work is justified by the growing demand, from museum professionals, for practices that could strengthen the debates about mediators education and professionalization at networks and/or associations of museum researchers / educators. From the documentary analysis, participant observation and conversations with professionals of museum education were identified the actions of initial and continuous training of the mediation teams promoted by the museological institutions. Practices that could inspire the creation of training and mediation actions were selected, described and shared in the catalog "Collection of training practices for museum mediators." | pt_BR |
dc.description.resumo | O mapeamento e a divulgação das práticas de formação dos mediadores em seis museus de Belo Horizonte é o objetivo central desta investigação. Justifica sua realização, a crescente demanda por profissionais para mediar a relação do público com o patrimônio culturalpreservado em espaços museais, bem como o fortalecimento dos debates pela formação e profissionalização desses trabalhadores nos fóruns, redes e associações de pesquisadores/educadores de museus. A partir da análise documental, observação participante e conversas com profissionais de educação museal foram identificadas as ações de formação inicial e continuada das equipes de mediação promovidas pelas instituições museológicas; selecionadas as práticas que potencialmente podem inspirar a criação de ações formativas e de mediação e compartilhadas no catálogo Coleção de práticas de formação de mediadores em museus. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Museus | pt_BR |
dc.subject | Mediação | pt_BR |
dc.subject | Práticas | pt_BR |
dc.subject.other | Museus Aspectos educacionais | pt_BR |
dc.subject.other | Museus e escolas | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Patrimônio cultural Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Patrimônio cultural Aspectos educacionais | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino Meios auxiliares | pt_BR |
dc.title | Coleção de práticas de formação de mediadores em museus | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
cole__o_de_pr_ticas_de_forma__o_de_mediadores_em_museus_neilia_vers_o_final | 31.95 MB | Unknown | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.