Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-ARRHCN
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Betania Goncalves Figueiredopt_BR
dc.contributor.referee1Bernardo Jefferson de Oliveirapt_BR
dc.contributor.referee2Lana Mara de Castro Simanpt_BR
dc.creatorAtiná Aguiar Pinter Cordeiropt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T12:08:16Z-
dc.date.available2019-08-14T12:08:16Z-
dc.date.issued2016-04-05pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-ARRHCN-
dc.description.abstractThis work aims through Teaching Sequence methodology works education look with students of the 3rd year of high school in a municipal school of Belo Horizonte with 4 (four) museums circuit option Museums Circuit Artistic Cultural Heritage of Belo Horizonte. With exercises look at the language of photography, film and artistic productions, logbooks and portfolios in the way of superimposed layers allowing the development of "education look" of high school students. For "Education Look" happened were developed several products such as: portfolios of the three participating classes, visitation itineraries for museums, parental authorization for students to participate, guidelines for the development of artistic activities, guidelines for the making of the logbooks, guidance for the filming of the sculptures in the city, postcard creation to evaluative return of logbooks and mounting the exhibition as devolutiva.pt_BR
dc.description.resumoEsse trabalho visa através da metodologia sequência didática trabalhar a educação do olhar com alunos do 3º ano do Ensino Médio de uma escola municipal de Belo Horizonte com 4 (quatro) museus do Circuito de Museus da opção circuito Artístico do Patrimônio Cultural de Belo Horizonte. Com exercícios do olhar sobre a linguagem da fotografia, do cinema e produções artísticas, diários de bordo e portfólios, em forma de camadas sobrepostas de forma a permitir o desenvolvimento da Educação do Olhar dos alunos do Ensino Médio. Para que a educação do olhar acontecesse foram elaborados vários produtos como: portfólios das três turmas participantes, roteiros de visitação para os museus, autorizações dos pais para os alunos participarem, orientações para o desenvolvimento das atividades artísticas, para a confecção dos diários de bordo e para a filmagem das esculturas na cidade, além da criação de cartão postal para o retorno avaliativo dos diários de bordo e montagem da exposição como devolutiva.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSequência didáticapt_BR
dc.subjectMuseuspt_BR
dc.subjectPatrimônio Culturalpt_BR
dc.subjectEducação do olharpt_BR
dc.subject.otherPercepção da formapt_BR
dc.subject.otherPatrimônio culturalpt_BR
dc.subject.otherMuseus e escolaspt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherMuseus Aspectos educacionaispt_BR
dc.subject.otherEnsino visualpt_BR
dc.subject.otherPercepção visualpt_BR
dc.titleDesvelando a arte na cidade de belo horizonte pela educação do olhar: sequência didática para alunos do Ensino Médiopt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
espeduca__odocenciapromestre_atinaaguiarpintercordeiro.pdf4.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.