Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-AU7K2B
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Magna Maria Inaciopt_BR
dc.contributor.advisor-co1Maria de Fatima Junho Anastasiapt_BR
dc.contributor.referee1Manoel Leonardo Wanderley Duarte Santospt_BR
dc.contributor.referee2Ricardo Fabrino Mendoncapt_BR
dc.contributor.referee3Paulo Magalhães Araújopt_BR
dc.contributor.referee4Marta Mendes da Rochapt_BR
dc.creatorRaquel Novais Reherpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T15:12:30Z-
dc.date.available2019-08-13T15:12:30Z-
dc.date.issued2012-12-28pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-AU7K2B-
dc.description.abstractThis paper analyzed how state deputies build up their political reputation from the usage of institutional television resource provided by Legislative Assemblies in five states. The main argument is that the choices of strategies of subnational legislators are constrained by threedimensions, namely, the level of institutional development of the legislative branch, the party binding and the type of prior parliamentary career. The assumption is that the strategies of state deputies are organized on three types: Parliamentary, Political Partisan and Personalist. The results showed that despite the branches present similar institutional arrangements, there are variations in the level of institutional development, which impact on different choices of strategies by parliamentarians. Further results showed that in general the choices of strategies of state representatives to build up their reputation fall predominantly on the Partisan strategy. However, it is observed variations among state deputies and between the legislative branches regarding the strategies for building political reputation, reinforcing the idea that in Brazil there is a diversity in state political subsystems.pt_BR
dc.description.resumoEsse trabalho analisou como deputados estaduais constroem a reputação política a partir do uso do recurso televisivo institucional disponibilizado por Assembleias Legislativas em cinco estados brasileiros. O argumento central é de que as escolhas das estratégias dos legisladores subnacionais são constrangidas por três dimensões, quais sejam, o grau de desenvolvimento institucional das casas legislativas, o vínculo partidário e o tipo de carreira prévia do parlamentar. O pressuposto é de que as estratégias dos deputados estaduais se organizam em três tipos: Parlamentar, Partidária e Personalista. Os resultados mostraram que a despeito das Casas apresentarem arranjos institucionais semelhantes, há variações no grau de desenvolvimento institucional e que impactam em diferentes escolhas de estratégias por parte dos parlamentares. Outro resultado revelou que de uma maneira geral as escolhas das estratégias dos deputados estaduais para a construção da reputação recaempredominantemente sobre a estratégia Partidária. Contudo, constatam-se variações entre os deputados estaduais e entre as Casas Legislativas no tocante às estratégias para a construção da reputação política, reforçando a ideia de que no Brasil há uma diversidade nos subsistemas políticos estaduais.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTelevisão institucionalpt_BR
dc.subjectReputação políticapt_BR
dc.subjectLegislativos subnacionaispt_BR
dc.subject.otherTelevisãopt_BR
dc.subject.otherCiência políticapt_BR
dc.titleReputação em tela: construção da reputação política por meio das televisões legislativassubnacionaispt_BR
dc.typeTese de Doutoradopt_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tese_raquel_novais_da_silva_dcp_ufmg.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.