Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUOS-B7KKXR
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Maria Beatriz Mendonca | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Marcos Cesar de Senna Hill | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Arnaldo Leite de Alvarenga | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Rita de Cassia Santos Buarque de Gusmao | pt_BR |
dc.creator | Luciana do Espirito Santo Brandao | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T20:57:33Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T20:57:33Z | - |
dc.date.issued | 2018-06-19 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUOS-B7KKXR | - |
dc.description.abstract | The present master thesis works with the Viewpoints and Suzuki training methods examined from a historical perspective and were exposed to their own form of dialogue. The cut is made between theatrical trainings and Fine Arts and is from the book Point, Line under Plan by Wassily Kandinsky. Thusfore, a reflection on the concepts: scenic presence, movement and scenic / theatrical space in relation to the notion of Point, Line and Plane. From the comparative analyzes, suggesting new fields of perception about the exercise of actor / actress | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho examina os processos de treinamento Viewpoints e Suzuki examinados sob a perspectiva histórica e estética de sua formação em diálogo a análise dos conceitos de composição do Estudo da Forma nas Artes Plásticas. O recorte feito aborda os treinamentos teatrais com as Artes Plásticas a partir do livro Ponto, Linha sob Plano de Wassily Kandinsky. Assim, uma reflexão dos conceitos: presença cênica, movimento e espaço cênico/teatral em relação a noção de Ponto, Linha e Plano perspectivamente. A partir das análises comparativas, sugerir novos campos de percepção sobre o ofício de ator/atriz | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Tadashi Suzuki | pt_BR |
dc.subject | Método Viewpoints | pt_BR |
dc.subject | Anne Bogart | pt_BR |
dc.subject | Composição visual | pt_BR |
dc.subject | Mary Overlie | pt_BR |
dc.subject | Método Suzuki | pt_BR |
dc.subject | Treinamento de ator | pt_BR |
dc.subject.other | Teatro Técnica | pt_BR |
dc.subject.other | Composição (Arte) | pt_BR |
dc.subject.other | Representação teatral | pt_BR |
dc.title | Os métodos Viewpoints e Suzuki em interface à composição visual | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
os_m_todos_viewpoints_e_suzuki_em_interface___composi__o_visual.pdf | 29.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.