Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-B7KKXR
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Maria Beatriz Mendoncapt_BR
dc.contributor.referee1Marcos Cesar de Senna Hillpt_BR
dc.contributor.referee2Arnaldo Leite de Alvarengapt_BR
dc.contributor.referee3Rita de Cassia Santos Buarque de Gusmaopt_BR
dc.creatorLuciana do Espirito Santo Brandaopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T20:57:33Z-
dc.date.available2019-08-10T20:57:33Z-
dc.date.issued2018-06-19pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-B7KKXR-
dc.description.abstractThe present master thesis works with the Viewpoints and Suzuki training methods examined from a historical perspective and were exposed to their own form of dialogue. The cut is made between theatrical trainings and Fine Arts and is from the book Point, Line under Plan by Wassily Kandinsky. Thusfore, a reflection on the concepts: scenic presence, movement and scenic / theatrical space in relation to the notion of Point, Line and Plane. From the comparative analyzes, suggesting new fields of perception about the exercise of actor / actresspt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho examina os processos de treinamento Viewpoints e Suzuki examinados sob a perspectiva histórica e estética de sua formação em diálogo a análise dos conceitos de composição do Estudo da Forma nas Artes Plásticas. O recorte feito aborda os treinamentos teatrais com as Artes Plásticas a partir do livro Ponto, Linha sob Plano de Wassily Kandinsky. Assim, uma reflexão dos conceitos: presença cênica, movimento e espaço cênico/teatral em relação a noção de Ponto, Linha e Plano perspectivamente. A partir das análises comparativas, sugerir novos campos de percepção sobre o ofício de ator/atrizpt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTadashi Suzukipt_BR
dc.subjectMétodo Viewpointspt_BR
dc.subjectAnne Bogartpt_BR
dc.subjectComposição visualpt_BR
dc.subjectMary Overliept_BR
dc.subjectMétodo Suzukipt_BR
dc.subjectTreinamento de atorpt_BR
dc.subject.otherTeatro Técnicapt_BR
dc.subject.otherComposição (Arte)pt_BR
dc.subject.otherRepresentação teatralpt_BR
dc.titleOs métodos Viewpoints e Suzuki em interface à composição visualpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
os_m_todos_viewpoints_e_suzuki_em_interface___composi__o_visual.pdf29.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.