Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/EBAC-9UQGKL
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Maria Angelica Melendi de Biasizzo | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Marcos Cesar de Senna Hill | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Viviane Furtado Matesco | pt_BR |
dc.creator | Barbara de Oliveira Ahouagi | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-14T07:14:42Z | - |
dc.date.available | 2019-08-14T07:14:42Z | - |
dc.date.issued | 2014-11-07 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/EBAC-9UQGKL | - |
dc.description.abstract | This text presents a serie of visual works, especially performances that establish relations between death, eroticism, sacred and profane space. There is an emphasis 1960s and 1970s production however from the second section more recent works appears. The study is also an exercise in creative writing, inspired by Aby Warburg Atlass, containing imagery and textual resonances and their connections during the writing process. As the Warburgs plates, images come together forming constellations, whose brightness varies in flashes between Eros and Thanatos. The oscillations between images is where the art object is. Each chapter consists of an atlas and their constellations | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente texto apresenta uma série trabalhos visuais, especialmente performances, que estabelecem relações entre a morte, o erotismo, o espaço sagrado e o profano. Há um destaque para as décadas de 1960 e 1970, no entanto, a partir da segunda parte do texto abordam-se trabalhos mais recentes. O estudo é também um exercício de escrita criativa, inspirado na estrutura do Atlas de Aby Warburg, contendo ressonâncias imagéticas e textuais que fragmentam e se conectam ao longo da escrita. Como nas pranchas de Warburg, as imagens se reúnem formando constelações, cujo brilho oscila nas intermitências entre Eros e Tânatos. Nas oscilações entre as imagens é que se situa o objeto de arte. Cada capítulo é formado por um atlas e suas constelações | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Morte | pt_BR |
dc.subject | Arte contemporânea | pt_BR |
dc.subject | Performance | pt_BR |
dc.subject | Profano | pt_BR |
dc.subject | Sagrado | pt_BR |
dc.subject.other | Warburg, Aby , 1866-1929 Atlas Mnemosyne | pt_BR |
dc.subject.other | Performance (Arte) | pt_BR |
dc.subject.other | Arte Filosofia | pt_BR |
dc.subject.other | Percepção visual | pt_BR |
dc.subject.other | Arte moderna 1960-1970 | pt_BR |
dc.title | O último ato: reflexões sobre performance, morte, violência e transcendência | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
disserta__o_b_rbara_ahouagi.pdf | 10.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.