Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/EBAC-9V6HXS
Type: | Dissertação de Mestrado |
Title: | A formação do ator no contexto da prática de gupo |
Authors: | Marcos Cesar Coletta Pereira |
First Advisor: | Fernando Antonio Mencarelli |
First Referee: | Sara Del Carmen Rojo de La Rosa |
Second Referee: | Marcos Antonio Alexandre |
Abstract: | Este trabalho aborda questões sobre o aprendizado e a formação do ator/artista no contexto do teatro de grupo em seus âmbitos artístico, ético e político, a partir da revisão bibliográfica sobre o tema, complementada pelo estudo de caso de dois grupos teatrais mineiros de diferentes gerações: o Grupo Galpão (1982) e o Grupo Quatroloscinco Teatro do Comum (2007). A pesquisa interpreta a prática de grupo como um ambiente privilegiado de criação e formação permanente do ator e busca apontar e refletir sobre suas características particulares. |
Abstract: | The present work brings issues about the actor/artists formation in the theatre group context, considering several artistical, ethical and political aspects, starting from a bibliographical review complemented by a case study with the focus on two brazilian theatre groups from different generations: Grupo Galpão (1982) and Quatroloscinco Teatro do Comum (2007). The study considers that a group practice is a privileged environment for creation, a permanent research of actors and also seeks to indicate some of its specific elements. |
Subject: | Quatroloscinco (Grupo Teatral) Teatro Representação teatral Estudo e ensino Atores Estudo e ensino Grupo Galpão |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/EBAC-9V6HXS |
Issue Date: | 26-Aug-2014 |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertac_a_o_mestrado_marcos_coletta_final.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.