Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/EBAC-A4NM87
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Heitor Capuzzo Filhopt_BR
dc.contributor.referee1Ana Lucia Menezes de Andradept_BR
dc.contributor.referee2Evandro Jose Lemos da Cunhapt_BR
dc.creatorThiago Franco Ribeiropt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T08:42:45Z-
dc.date.available2019-08-14T08:42:45Z-
dc.date.issued2009-08-21pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/EBAC-A4NM87-
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the technological processes ofproductions in stop-motion animation through the history, trying to establish the major apparatus and the technical development, which helped to make these models of animation viable, concerning marketing, and better regarding technical quality. Many were the film directors, even inserted in the model of stop-motion animation market, who achieved a production methodology and instituted, about tests in the use of materials, animation and manipulation of the image, advanced technical approaches, systematically modern, to the animation entertainment as stop-motion. The study of the experiences and searches for new technologies in stop-motion animation is fundamental to the better comprehension of the entire elaboration of this production model, as constituting detailed information about the whole work in studio, approaching different production archetypes along the stop-motion animation history. Therefore, with reference to researches in technology of production, both in materials as in equipments, the overview about the structure is able to improve the structures of the independent realizations, allowing the knowledge about a market with a great potential, strongly broadcasted in different societies and industry and that grows more and more in productions, the stop-motion animation.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo pretende analisar os processos tecnológicos das produções de animação em stop-motion através da história, buscando determinar os principais aparatos e desenvolvimentos técnicos que tornaram estes modelos de animação mercadologicamente viáveis e de qualidade técnica superiores. Muitos foram os diretores, mesmo inseridos no modelo de mercado de animação em stop-motion,que alcançaram uma metodologia de produção e estabeleceram, sobre testes no uso de materiais, animação e manipulação da imagem, avançadas abordagens técnicas, sistematicamente modernas, para o entretenimento da animação como stop-motion. O estudo das experiências e buscas por novas tecnologias para a animação em stop-motion é fundamental para a melhor compreensão da elaboração deste modelo de produção, constituindo informações detalhadas sobre o trabalho em estúdio, abordando diversos arquétipos de produção ao longo da história da animação em stop-motion. Assim, para pesquisas em tecnologia de produção, tanto em materiais e equipamentos, a visão geral sobre a estrutura é capaz de aperfeiçoar as estruturas das realizações independentes, possibilitando o conhecimento sobre um mercado em potencial, fortemente difundido nas diversas sociedades e mesmo na indústria, cada vez mais crescente em produções independentes, a animação em stop-motion.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectArtespt_BR
dc.subject.otherDiretores e produtores de cinemapt_BR
dc.subject.otherAnimação (Cinematografia) Históriapt_BR
dc.subject.otherArtespt_BR
dc.subject.otherAnimação (Cinematografia) Tecnicapt_BR
dc.titleAnimação em stop-motion: tecnologia de produção através da históriapt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_thiago_ribeiro.pdf18.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.