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dc.contributor.advisor1Luiz Roberto Pinto Nazariopt_BR
dc.contributor.referee1José Ricardo da Costa Miranda Juniorpt_BR
dc.contributor.referee2Evandro Jose Lemos da Cunhapt_BR
dc.creatorCristiano Bezerra Larapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T01:07:19Z-
dc.date.available2019-08-10T01:07:19Z-
dc.date.issued2017-06-12pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/EBAP-B8JEG6-
dc.description.abstractThis dissertation performs a history of advertising in the Hollywood cinema through the analysis of significant works of each historical period. Focuses on the evolution of marketing techniques and tools. Discusses three major dimensions of marketing in the cinema: the commercial marketing, the ideological marketing and the cyber marketing. Analyzes the productions performed in the periods studied in their historical and social contexts. Highlights the advertising inserts allocated in movie narratives of cinematic entertainment productions. Uses conceptual definitions of categories of analysis such as product placement, advertainment, branded content and product placement. Finally, analyses the evolution of these practices in the current context. Key words: Cinema, Red Scare, Merchandisingpt_BR
dc.description.resumoEssa dissertação realiza um apanhado histórico da publicidade no cinema de Hollywood através da análise de obras significativas de cada período histórico. Concentra-se na evolução das técnicas de marketing e suas ferramentas. Aborda três grandes dimensões do marketing no cinema: o marketing comercial, o marketing ideológico e o marketing cibernético. Analisa as produções realizadas nos períodos estudados, em seus contextos históricos e sociais. Destaca as inserções publicitárias alocadas nas narrativas fílmicas das produções de entretenimento cinematográfico. Utiliza definições conceituais de categorias de análise como o product placement, o advertainment, o branded content e o merchandising. Por fim analisa a evolução dessas práticas no contexto atual.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectParanoia Anticomunistapt_BR
dc.subjectMerchandisingpt_BR
dc.subjectCinemapt_BR
dc.subject.otherCinema Marketingpt_BR
dc.subject.otherMerchandisingpt_BR
dc.subject.otherCinemapt_BR
dc.titleDimensões do marketing no cinema: do merchandising à Epagogixpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
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