Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/ECID-87BKB3
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Carlos Alberto Avila Araujopt_BR
dc.contributor.referee1Adriana Bogliolo Sirihal Duartept_BR
dc.contributor.referee2Maria Aparecida Mourapt_BR
dc.contributor.referee3Vanessa Padrao de Vasconcelos Paivapt_BR
dc.creatorMarina Torres Pessoapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T08:58:26Z-
dc.date.available2019-08-12T08:58:26Z-
dc.date.issued2010-05-27pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/ECID-87BKB3-
dc.description.abstractPresents an analysis of the relationship established between regular radio listeners and radio. For this, it uses the contributions of studies of information users, adopting a comprehensive perspective in line with the proposal to expand the agenda of the field. It discusses the issues involved in listening to radio from the perception of listeners. In-depthinterviews with 15 people whose daily listen to radio supported the analysis. Analysis of data collected is organized into eight topics: company and affection; emotion; identification; imagination; learning; interaction; agility and mobility; habit. This study relates variousaspects of the relationship radio/listener to the emotional, social, creative and existential dimensions of radio information. Highlights the complexity of information processes and the importance of a comprehensive approach to the analysis of such processespt_BR
dc.description.resumoApresenta-se uma análise sobre a relação que se estabelece entre ouvintes assíduos e o rádio. Para isso, utilizam-se aportes dos estudos de usuários da informação, adotando uma perspectiva compreensiva em consonância com a proposta de ampliação da agenda do campo. Reflete-se sobre as questões envolvidas na escuta radiofônica a partir da percepção dos ouvintes. Subsidiaram a análise entrevistas em profundidade com 15 pessoas que têm como hábito diário ouvir rádio. A análise dos dados coletados se organiza em oito tópicos, a saber: companhia e afeto; emoção; identificação; imaginação; aprendizado; interação; agilidade e mobilidade; hábito. Este trabalho relaciona os vários aspectos da relação rádio/ouvinte às dimensões afetiva, social, criativa e existencial da informação radiofônica. Destaca a complexidade dos processos informacionais e a importância de uma posturacompreensiva para a análise de tais processospt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRádiopt_BR
dc.subjectEstudos de usuários da informaçãopt_BR
dc.subjectRelaçãopt_BR
dc.subjectOuvintept_BR
dc.subjectInformaçãopt_BR
dc.subjectrádio/ouvintept_BR
dc.subject.otherRadiouvintespt_BR
dc.subject.otherRadiouvintes Estudo de usuáriospt_BR
dc.subject.otherCiência da informaçãopt_BR
dc.titleA relação entre ouvintes assíduos e o rádio: um estudo de usuários da informação a partir de uma perspectiva compreensivapt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertacaoanexoverdigfinal.pdf5.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.