Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/EJRA-5V7QF6
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Neidson Rodriguespt_BR
dc.contributor.advisor-co1Maria Aparecida Paiva S dos Santospt_BR
dc.contributor.referee1Rodrigo Antonio de Paiva Duartept_BR
dc.contributor.referee2Eustaquia Salvadora de Sousapt_BR
dc.creatorNatalia Martins Carneiropt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T10:18:07Z-
dc.date.available2019-08-13T10:18:07Z-
dc.date.issued2003-02-05pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/EJRA-5V7QF6-
dc.description.abstractThis work is a theorical effort towards the understanding of thehistorically and socially built dance and its aim is to understand its educational dimension in the school context. The discussion of education, experience and art concepts represents the first step to understand the dance as an education element. These atr theoricaltools for the intermediate step, that seeks an analysis of the dance and its relationships with these concepts. At last, we intend to answer the fundamental question of this work: Dance, education experience in school? Discussing the mediation aspect of the dance in school is to build a view over the pedagogical aspects of the dance in school or its reality in school context; analyzing how its incentive (as experience of art) and its development (as education possibility) can be presented in school with human education goal.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho consiste num esforço teórico por uma compreensão dadança histórico-socialmente construída e objetiva um entendimento da sua dimensão educativa no contexto escolar. A discussão dos conceitos de formação, de experiência e de arte representa o primeiro passo para um entendimento da dança como elemento educativo. Constituem-se em ferramentas teóricas para o passo intermediário, que busca uma análise da dança e suas relações com esses conceitos. Por fim, pretende-se responder à questão fundamental deste trabalho: Dança,experiência formativa na escola? Discutir teoricamente o caráter mediador da dança na escola significa construir um olhar sobre um fazer pedagógico da dança ou sobre a sua realidade no contexto escolar, refletindo como a sua promoção (enquanto experiência de um fazer artístico) e o seu desenvolvimento (enquanto possibilidade de formação) podem se apresentar na escola com o propósito deformação humana.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectDançapt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherDança na educação   pt_BR
dc.subject.otherDança  Estudo e ensinopt_BR
dc.titleA dança no processo formativo do educando: elementos para um entendimento da dança na/da escolapt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
educa__o_nat_lia_martins_carneiro_disserta__o.pdf924.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.