Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/EJRA-5V7QF6
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Neidson Rodrigues | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Maria Aparecida Paiva S dos Santos | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Rodrigo Antonio de Paiva Duarte | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Eustaquia Salvadora de Sousa | pt_BR |
dc.creator | Natalia Martins Carneiro | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T10:18:07Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T10:18:07Z | - |
dc.date.issued | 2003-02-05 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/EJRA-5V7QF6 | - |
dc.description.abstract | This work is a theorical effort towards the understanding of thehistorically and socially built dance and its aim is to understand its educational dimension in the school context. The discussion of education, experience and art concepts represents the first step to understand the dance as an education element. These atr theoricaltools for the intermediate step, that seeks an analysis of the dance and its relationships with these concepts. At last, we intend to answer the fundamental question of this work: Dance, education experience in school? Discussing the mediation aspect of the dance in school is to build a view over the pedagogical aspects of the dance in school or its reality in school context; analyzing how its incentive (as experience of art) and its development (as education possibility) can be presented in school with human education goal. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho consiste num esforço teórico por uma compreensão dadança histórico-socialmente construída e objetiva um entendimento da sua dimensão educativa no contexto escolar. A discussão dos conceitos de formação, de experiência e de arte representa o primeiro passo para um entendimento da dança como elemento educativo. Constituem-se em ferramentas teóricas para o passo intermediário, que busca uma análise da dança e suas relações com esses conceitos. Por fim, pretende-se responder à questão fundamental deste trabalho: Dança,experiência formativa na escola? Discutir teoricamente o caráter mediador da dança na escola significa construir um olhar sobre um fazer pedagógico da dança ou sobre a sua realidade no contexto escolar, refletindo como a sua promoção (enquanto experiência de um fazer artístico) e o seu desenvolvimento (enquanto possibilidade de formação) podem se apresentar na escola com o propósito deformação humana. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Dança | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Dança na educação | pt_BR |
dc.subject.other | Dança Estudo e ensino | pt_BR |
dc.title | A dança no processo formativo do educando: elementos para um entendimento da dança na/da escola | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
educa__o_nat_lia_martins_carneiro_disserta__o.pdf | 924.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.