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dc.contributor.advisor1Luiz Filipe Menezes Vieirapt_BR
dc.contributor.referee1Daniel Fernandes Macedopt_BR
dc.contributor.referee2Dorgival Olavo Guedes Netopt_BR
dc.contributor.referee3Marcos Augusto Menezes Vieirapt_BR
dc.creatorErik de Britto e Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-09T16:06:55Z-
dc.date.available2019-08-09T16:06:55Z-
dc.date.issued2016-08-18pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/ESBF-AEFGJF-
dc.description.abstractInternet global data traffic has grown exponentially, creating the problem to meet this growth in datacenters. If this growth is not met, resulting overloads and bottlenecks might cause loss of customers. A solution through infrastructure investments can have two factors: increasing the data transmission rate and increasing the capacity of theservers. Thus more users and more applications will be serviced in the same time interval in datacenters. This dissertation shows a solution that uses Traffic Engineering in a Software Defined Networking (SDN) environment using the OpenFlow protocol, it can beapplicable to incoming traffic in a Datacenter. Incoming traffic of client service requests is divided into several distinct links to replica servers, following a load balancing policy. The solution, implemented in a physical environment, can reduce the average duration of these service requests, which is the main contribution of this workpt_BR
dc.description.resumoA presente dissertação exibe uma solução que utiliza Engenharia de Tráfego em ambiente de Redes Definidas por Software empregando o protocolo OpenFlow, que pode ser aplicada ao tráfego de entrada em um Datacenter. Redes Definidas por Software também são conhecidas como SDN (Software Defined Networking). O tráfego de entrada das requisições de serviço dos clientes é dividido por vários enlaces distintos para servidores réplicas, obedecendo a uma política de balanceamento de carga. A solução, implementada em um ambiente físico, consegue diminuir o tempo médio de duração das requisições desses serviços, que é a principal contribuição do trabalho.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectOpenflowpt_BR
dc.subjectBalanceamento de Cargapt_BR
dc.subjectEngenharia de Tráfegopt_BR
dc.subjectDatacenterpt_BR
dc.subjectSDNpt_BR
dc.subject.otherComputaçãopt_BR
dc.subject.otherEngenharia de tráfegopt_BR
dc.subject.otherRedes de computadorespt_BR
dc.titleEngenharia de tráfego em redes definidas por software para dividir tráfego de entrada em datacenterpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
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