Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/ESBF-ANBJUK
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Martin Gomez Ravettipt_BR
dc.contributor.referee1Geraldo Robson Mateuspt_BR
dc.contributor.referee2Mauricio Cardoso de Souzapt_BR
dc.creatorRicardo Juliano Gouveiapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T08:15:27Z-
dc.date.available2019-08-13T08:15:27Z-
dc.date.issued2017-02-20pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/ESBF-ANBJUK-
dc.description.abstractA competitive market requires high quality products delivered on time. Aiming to acquire a larger share of the market, companies aspire to refine processes to improve productivity while retaining low costs. This work aims to advise improvements to logistic operational costs by reducing time spent by vehicles on site and out in delivery. Process simulation is commonly used in logistics to assist decision-makers in improving vehicle flows and layout changes. A computational model with animations and layout updates was designed to support proposals and provide insight to the company in future decisions. The consistencies of these datasets were confirmed by adherence tests. Both Kolgoromov-Smirkov and p-value tests were used to verify the effectiveness of the curve model functions related to the samples collected. The results obtained by the presented model were suitable and any advantages of each scenario were compared to the current state.pt_BR
dc.description.resumoO mercado competitivo necessita de produtos de qualidade com agilidade e pontualidade na entrega. Visando maior representatividade no mercado, as empresas ambicionam melhorias nos processos para obter ganhos de produtividade com baixo custo. O presente trabalho, portanto, propõe melhorias para reduzir custos operacionais logísticos, tempos de permanência dos veículos dentro da planta e de entrega de produtos. A simulação de processos está em crescente neste ramo e auxilia a tomada de decisões em melhorias de fluxo e modificações futuras de leiaute. Um modelo computacional com animações e alterações de leiaute foi elaborado para fundamentar as propostas e nortear a empresa para tomadas de decisões futuras. A solidez da base de dados foi confirmada por testes de aderência. O teste de Kolmogorov-Smirkov e o de p-value foram utilizados para verificar a efetividade das funções características referentes às amostras coletadas. Os resultados obtidos pelo modelo foram satisfatórios e as qualidades de cada cenário comparados ao cenário atual.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLogísticapt_BR
dc.subjectModelagempt_BR
dc.subjectSimulaçãopt_BR
dc.subjectFluxopt_BR
dc.subjectSiderurgiapt_BR
dc.subject.otherLogísticapt_BR
dc.subject.otherSimulação, Métodos dept_BR
dc.subject.otherComputaçãopt_BR
dc.titleModelo de simulação da logística das portarias de entrada e saída de veículos de abastecimento e escoamento de produtos da USIMINAS em Cubatão/SPpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Otimização de Sistemas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ricardojulianogouveia.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.