Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/FAFI-84GNGB
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Bruno Souza Lealpt_BR
dc.contributor.referee1Simone Maria Rochapt_BR
dc.contributor.referee2Karla Adriana Martins Bessapt_BR
dc.creatorAdriana Agostini de Resendept_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T04:12:04Z-
dc.date.available2019-08-13T04:12:04Z-
dc.date.issued2010-03-12pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/FAFI-84GNGB-
dc.description.abstractThis thesis is geared towards portraying the lesbian universe through the analysis of five characters from the TV series The L Word. We aim to provide our readers with reasons as to why this series was such a worldwide success, obtaining fans from all four corners of the earth, including those from countries that didnt air the series. Our study will focus more specifically on the observation of the different ways its narrative is presented and speaks to its audience. To achieve this, we addresses the issue of lesbian identity in addition to discussing thestatus of television in an era in which new technologies enable the audience closer contact. Moreover, this research also briefly addresses the history and some of the possible TV series formats. With basis on The L Word series reviews and critics and by putting into practice the proposed thesis title elas por elas (them by them1), we are able to notice with precision how intensely all crew members became involved in the making of this series not only duri ng its shooting but also behind its scenes. After focusing on theories applied to each individual character, this thesis aims to identify traces of the lesbian universe depicted by the series characters thereby consequently offering its spectators, especiallythose who are lesbian, a wide range of identification options.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação pretende analisar de que forma o universo lésbico se dá a ver a partir da análise de cinco personagens da série The L Word. Nosso objetivo é o de chegar a pistas do porquê a série conseguiu angariar fãs em todo o mundo, inclusive em países em que sequer foi exibida na televisão, observando especialmente os modos como sua narrativa se apresenta e dialoga com as telespectadoras. Para isso, o trabalho perpassa a discussão do que seria a identidade lésbica e também o debate de como está a televisão numa época em que novas tecnologias permitem uma aproximação ainda maior com o telespectador. Além disso, esta pesquisa resgata, ainda que brevemente, a história e alguns dos formatos possíveis das séries de TV. Ao recuperar o que se disse sobre The L Word e colocando em prática o que propõe o título elas por elas , percebemos com mais precisão o quanto a série envolveu toda a equipe de trabalho, mobilizando-a também para além das câmeras. Após enfocar teorias relativas à questão da personagem, a dissertação busca identificar traços do universo lésbico que se dão a ver por meio das personagens, oferecendo consequentemente um leque de opções de identificação junto às telespectadoras, especialmente às lésbicas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLésbicaspt_BR
dc.subjectTelevisãopt_BR
dc.subjectThe L Wordpt_BR
dc.subjectSéries de TVpt_BR
dc.subject.otherLésbicaspt_BR
dc.subject.otherTelevisão Seriadospt_BR
dc.subject.otherComunicação de massapt_BR
dc.subject.otherThe L Word (Programa de televisão)pt_BR
dc.titleThe L Word - eLas por eLas: e o universo lésbico se apresenta na TVpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
adriana_defesap_2.pdf10.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.