Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/JSSS-7XGFV7
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Marcelo Kraiser | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Maria do Ceu Diel de Oliveira | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Márcia Tiburi | pt_BR |
dc.creator | Julia Gomes Panades | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T11:59:25Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T11:59:25Z | - |
dc.date.issued | 2007-06-29 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/JSSS-7XGFV7 | - |
dc.description.abstract | I Draw the Body Because I Live is the name of this research that intends to approach the artistic creation as a course of lines that draw themselves. It concerns thinking of the drawing through an expanded conception as any body made up of lines, that is to say, a drawing which does not necessarily follow the traditional techniques, categories and conceptions. Therefore, this study is centered on two main objects: the series Silhouettes, photographic actions produced by the artist Ana Mendieta; and the book The Passion According to G.H., written by Clarice Lispector. The lines of thought for this dissertation find resonances and convergences with the philosophy of Gilles Deleuze, whose conceptsconstitute fundamental tools to follow the weave of a drawing in its process of composition and dissolution.8 | pt_BR |
dc.description.resumo | Desenho Corpo Porque Vivo é o nome desta pesquisa que propõe abordar a criação artística como um percurso de linhas que se desenham. Trata-se de pensar o desenho através de uma concepção expandida como qualquer corpo composto por linhas, ou seja,que não esteja necessariamente dentro das categorias, concepções e técnicas tradicionais.Portanto, as investigações são centradas em dois objetos principais: a série Silhuetas, ações fotográficas produzidas pela artista Ana Mendieta, e o livro A Paixão Segundo G.H., escrito por Clarice Lispector. As linhas de pensamento desta dissertação encontram ressonâncias econvergências com a filosofia de Gilles Deleuze, cujos conceitos constituem ferramentas fundamentais para acompanhar as tramas de um desenho em seu processo de composição e dissolução. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | corpo | pt_BR |
dc.subject | investigações | pt_BR |
dc.subject | desenho | pt_BR |
dc.subject.other | Mendieta, Ana, 1948-1985 | pt_BR |
dc.subject.other | Gilles, Deleuze, 1925-1995 | pt_BR |
dc.subject.other | Desenho | pt_BR |
dc.subject.other | Lispector, Clarice, 1920-1977 | pt_BR |
dc.subject.other | Criação (Literária, artística, etc) | pt_BR |
dc.title | Desenho corpo porque vivo | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
desenho_corpo_porque_vivo_._julia_panades.pdf | 1.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.