Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/JSSS-7XGFV7
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marcelo Kraiserpt_BR
dc.contributor.referee1Maria do Ceu Diel de Oliveirapt_BR
dc.contributor.referee2Márcia Tibuript_BR
dc.creatorJulia Gomes Panadespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T11:59:25Z-
dc.date.available2019-08-13T11:59:25Z-
dc.date.issued2007-06-29pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/JSSS-7XGFV7-
dc.description.abstractI Draw the Body Because I Live is the name of this research that intends to approach the artistic creation as a course of lines that draw themselves. It concerns thinking of the drawing through an expanded conception as any body made up of lines, that is to say, a drawing which does not necessarily follow the traditional techniques, categories and conceptions. Therefore, this study is centered on two main objects: the series Silhouettes, photographic actions produced by the artist Ana Mendieta; and the book The Passion According to G.H., written by Clarice Lispector. The lines of thought for this dissertation find resonances and convergences with the philosophy of Gilles Deleuze, whose conceptsconstitute fundamental tools to follow the weave of a drawing in its process of composition and dissolution.8pt_BR
dc.description.resumoDesenho Corpo Porque Vivo é o nome desta pesquisa que propõe abordar a criação artística como um percurso de linhas que se desenham. Trata-se de pensar o desenho através de uma concepção expandida como qualquer corpo composto por linhas, ou seja,que não esteja necessariamente dentro das categorias, concepções e técnicas tradicionais.Portanto, as investigações são centradas em dois objetos principais: a série Silhuetas, ações fotográficas produzidas pela artista Ana Mendieta, e o livro A Paixão Segundo G.H., escrito por Clarice Lispector. As linhas de pensamento desta dissertação encontram ressonâncias econvergências com a filosofia de Gilles Deleuze, cujos conceitos constituem ferramentas fundamentais para acompanhar as tramas de um desenho em seu processo de composição e dissolução.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectcorpopt_BR
dc.subjectinvestigaçõespt_BR
dc.subjectdesenhopt_BR
dc.subject.otherMendieta, Ana, 1948-1985pt_BR
dc.subject.otherGilles, Deleuze, 1925-1995pt_BR
dc.subject.otherDesenhopt_BR
dc.subject.otherLispector, Clarice, 1920-1977pt_BR
dc.subject.otherCriação (Literária, artística, etc)pt_BR
dc.titleDesenho corpo porque vivopt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
desenho_corpo_porque_vivo_._julia_panades.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.