Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8QGKWS
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Mariana de Lima e Munizpt_BR
dc.contributor.advisor-co1Maurilio Andrade Rochapt_BR
dc.contributor.referee1Luiz Otavio Carvalho Goncalves de Souzapt_BR
dc.contributor.referee2Ernani de Castro Malettapt_BR
dc.creatorFrederico Ramos Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T13:46:19Z-
dc.date.available2019-08-11T13:46:19Z-
dc.date.issued2011-08-04pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/JSSS-8QGKWS-
dc.description.abstractThe research described here investigated the work of the Group Fiscoes (2002-2010), describing and analyzing the relationship between theory and practice of Active and Analysis of Time-Rhythm theater based on Stanislavski. Initially, a literature review was developed in order to establish a theoretical framework of the content addressed. Secondly, it describes the practical work of the Group, with its laboratories-Time Pace Theatrical and Psychophysical training, offering workshops and assembly of the show New York City Marathon. Following, we analyze the application of theoretical concepts in practical work of Fiscoes. In conclusion, we have an understanding of the Stanislavski system extended through the deepening of its other content, such as the super, reinforcing the idea that each technical element is enhancedintegration with others.pt_BR
dc.description.resumoA pesquisa aqui descrita investigou os trabalhos do Grupo Fiscoes (2002-2010), descrevendo e analisando as relacoes entre teoria e pratica da Analise Ativa e do Tempo-Ritmo teatral fundamentadas em Stanislavski. Inicialmente, foi desenvolvida uma revisao bibliografica, demodo a estabelecer um quadro teorico dos conteudos tratados. Num segundo momento, sao descritos os trabalhos praticos do Grupo, apresentando seus laboratorios de Tempo-Ritmo Teatral e Treinamento Psicofisico, a oferta de oficinas e a montagem do espetaculo Maratonade Nova York. Na sequencia, e analisada essa aplicacao de conteudos teoricos nos trabalhos praticos do Fiscoes. Concluindo, temos a compreensao do Sistema de Stanislavski ampliada atraves do aprofundamento em outros de seus conteudos, como o superobjetivo, reforcando a ideia de que cada elemento tecnico e potencializado na integracao com os outros.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectanalise Ativapt_BR
dc.subjecttempo-ritmopt_BR
dc.subjectTeoria e praticapt_BR
dc.subjectStanislavskipt_BR
dc.subject.otherStanislavski, Konstantin, 1863-1938 Critica e interpretaçãopt_BR
dc.subject.otherGrupo Fisçõespt_BR
dc.subject.otherRepresentação teatral Brasilpt_BR
dc.titleEstudo da aplicação dos conceitos análise ativa e tempo-ritmo no treinamento do Grupo Fisções EBA/UFMG (2002-2010)pt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertacao_frederico_ramos.pdf4.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.