Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8QGKWS
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Mariana de Lima e Muniz | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Maurilio Andrade Rocha | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Luiz Otavio Carvalho Goncalves de Souza | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Ernani de Castro Maletta | pt_BR |
dc.creator | Frederico Ramos Oliveira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-11T13:46:19Z | - |
dc.date.available | 2019-08-11T13:46:19Z | - |
dc.date.issued | 2011-08-04 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8QGKWS | - |
dc.description.abstract | The research described here investigated the work of the Group Fiscoes (2002-2010), describing and analyzing the relationship between theory and practice of Active and Analysis of Time-Rhythm theater based on Stanislavski. Initially, a literature review was developed in order to establish a theoretical framework of the content addressed. Secondly, it describes the practical work of the Group, with its laboratories-Time Pace Theatrical and Psychophysical training, offering workshops and assembly of the show New York City Marathon. Following, we analyze the application of theoretical concepts in practical work of Fiscoes. In conclusion, we have an understanding of the Stanislavski system extended through the deepening of its other content, such as the super, reinforcing the idea that each technical element is enhancedintegration with others. | pt_BR |
dc.description.resumo | A pesquisa aqui descrita investigou os trabalhos do Grupo Fiscoes (2002-2010), descrevendo e analisando as relacoes entre teoria e pratica da Analise Ativa e do Tempo-Ritmo teatral fundamentadas em Stanislavski. Inicialmente, foi desenvolvida uma revisao bibliografica, demodo a estabelecer um quadro teorico dos conteudos tratados. Num segundo momento, sao descritos os trabalhos praticos do Grupo, apresentando seus laboratorios de Tempo-Ritmo Teatral e Treinamento Psicofisico, a oferta de oficinas e a montagem do espetaculo Maratonade Nova York. Na sequencia, e analisada essa aplicacao de conteudos teoricos nos trabalhos praticos do Fiscoes. Concluindo, temos a compreensao do Sistema de Stanislavski ampliada atraves do aprofundamento em outros de seus conteudos, como o superobjetivo, reforcando a ideia de que cada elemento tecnico e potencializado na integracao com os outros. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | analise Ativa | pt_BR |
dc.subject | tempo-ritmo | pt_BR |
dc.subject | Teoria e pratica | pt_BR |
dc.subject | Stanislavski | pt_BR |
dc.subject.other | Stanislavski, Konstantin, 1863-1938 Critica e interpretação | pt_BR |
dc.subject.other | Grupo Fisções | pt_BR |
dc.subject.other | Representação teatral Brasil | pt_BR |
dc.title | Estudo da aplicação dos conceitos análise ativa e tempo-ritmo no treinamento do Grupo Fisções EBA/UFMG (2002-2010) | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertacao_frederico_ramos.pdf | 4.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.