Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/JSSS-9EHE6J
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Maurilio Andrade Rochapt_BR
dc.contributor.referee1Fernando Antonio Mencarellipt_BR
dc.contributor.referee2Mariana de Lima e Munizpt_BR
dc.creatorJuliana Macedo Carneiropt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T11:17:03Z-
dc.date.available2019-08-11T11:17:03Z-
dc.date.issued2013-09-10pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/JSSS-9EHE6J-
dc.description.abstractThis dissertation aims at showing how the body-voice understood as the expressive totality of the actor and musicality are essential to the reception of codes that arise from foreign culture in the physical theater proposed by czech group Farm in the Cave. Through this work I analyze the recurring creative procedures in the spectacles (between 2002 and 2010) that were created from the contact with different cultural contexts. I analyze further the creative process of the play The Theatre, featuring the elements used in stage composition inspired by movement and musical patterns from brazilian rituals and cultural manifestations, seeking to identify which images they choose to highlight in staging and the cultural links that are established in the light of intercultural theories on theater.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo desta dissertação é mostrar como o corpo-voz entendido como totalidade expressiva do ator e a musicalidade são essenciais na recepção dos códigos advindos da cultura estrangeira no teatro físico proposto pelo grupo checo Farm in the Cave. No decorrer do trabalho, analiso os procedimentos de criação recorrentes nos espetáculos (entre os anos 2002 e 2010), que foram criados a partir do contato com diferentes contextos culturais. Evidencio ainda o processo de criação do espetáculo The Theatre, ressaltando os elementos usados na composição cênica, inspirados em padrões de movimento e musicais de manifestações culturais e rituais brasileiros, visando identificar as imagens ressaltadas na encenação e os laços culturais estabelecidos à luz de teorias interculturais no teatro.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMusicalidadept_BR
dc.subjectCorporalidadept_BR
dc.subjectInterculturalidadept_BR
dc.subjectEncenaçãopt_BR
dc.subjectTeatro físicopt_BR
dc.subject.otherArtes cênicaspt_BR
dc.subject.otherVozpt_BR
dc.subject.otherMovimento (Encenação)pt_BR
dc.subject.otherLinguagem corporalpt_BR
dc.subject.otherMúsica e teatropt_BR
dc.subject.otherTeatropt_BR
dc.subject.otherRepresentação teatralpt_BR
dc.titleCorporalidade e musicalidade na poética do estrangeiro do Farm in the cave: inspirações brasileiras no espetáculo The theatrept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_corporalidade_musicalidade..._juliana_macedo_carneiro.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.