Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/LOMC-BBQLP6
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Maria Angelica Melendi de Biasizzo | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Mabe Machado Bethonico | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Eduardo Antonio de Jesus | pt_BR |
dc.creator | Andre de Libero Hauck Ferreira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-11T05:21:30Z | - |
dc.date.available | 2019-08-11T05:21:30Z | - |
dc.date.issued | 2011-08-16 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/LOMC-BBQLP6 | - |
dc.description.abstract | The main objective of this research is assessing the formation and methodological aspects of the work of German photographers Bernd and Hilla Becher. Some of the themes about documental, architectural and industrial photography of the XIX and XX centuries are taken in to consideration, relating them to the process of artistic production of the Bechers. Afterwards, the typological documentation method will beanalyzed and how their work influenced other generation of photographers, such as Thomas Struth, Thomas Ruff, Andreas Gursky and Candida Höfer. Finally, it will be shown a series of images of the author of the present paper, produced during the period of the masters program, which exemplify how the work of these photographers have changed the authors way of thinking photography as art. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta pesquisa pretende, a partir dos trabalhos dos fotógrafos alemães Bernd e Hilla Becher, abordar sua formação e os aspectos metodológicos que fundamentam sua obra. Relacionado com o processo de produção artística dos Bechers, serão tratados temas sobre a fotografia documental, arquitetônica e industrial produzidanos séculos XIX e XX. Posteriormente, será analisado o método de documentação tipológica do casal e como seus trabalhos influenciaram as novas gerações de fotógrafos como Thomas Struth, Thomas Ruff, Andreas Gursky e Candida Höfer. Por fim, será mostrada uma série de imagens do trabalho deste autor, que exemplificam como a obra dos fotógrafos estudados modificou a forma do autor de pensar a fotografia no campo das artes visuais. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Tipologias | pt_BR |
dc.subject | Gursky | pt_BR |
dc.subject | Fotografia documental | pt_BR |
dc.subject | Thomas Struth | pt_BR |
dc.subject | Fotografia industrial | pt_BR |
dc.subject | Andreas | pt_BR |
dc.subject | Cândida Höfer | pt_BR |
dc.subject | André Hauck | pt_BR |
dc.subject | Fotografia arquitetônica | pt_BR |
dc.subject | Bernd e Hilla Becher | pt_BR |
dc.subject | Thomas Ruff | pt_BR |
dc.subject.other | Becher, Bernd | pt_BR |
dc.subject.other | Becher, Hilla | pt_BR |
dc.subject.other | Fotografia arquitetônica | pt_BR |
dc.subject.other | Fotografia artística | pt_BR |
dc.title | Arquiteturas nômades: caminhos e influências na fotografia contemporânea | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
disserta__o_mestrado_andr__hauck.pdf | 5.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.