Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/LOMC-BBQLP6
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Maria Angelica Melendi de Biasizzopt_BR
dc.contributor.referee1Mabe Machado Bethonicopt_BR
dc.contributor.referee2Eduardo Antonio de Jesuspt_BR
dc.creatorAndre de Libero Hauck Ferreirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T05:21:30Z-
dc.date.available2019-08-11T05:21:30Z-
dc.date.issued2011-08-16pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/LOMC-BBQLP6-
dc.description.abstractThe main objective of this research is assessing the formation and methodological aspects of the work of German photographers Bernd and Hilla Becher. Some of the themes about documental, architectural and industrial photography of the XIX and XX centuries are taken in to consideration, relating them to the process of artistic production of the Bechers. Afterwards, the typological documentation method will beanalyzed and how their work influenced other generation of photographers, such as Thomas Struth, Thomas Ruff, Andreas Gursky and Candida Höfer. Finally, it will be shown a series of images of the author of the present paper, produced during the period of the masters program, which exemplify how the work of these photographers have changed the authors way of thinking photography as art.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa pretende, a partir dos trabalhos dos fotógrafos alemães Bernd e Hilla Becher, abordar sua formação e os aspectos metodológicos que fundamentam sua obra. Relacionado com o processo de produção artística dos Bechers, serão tratados temas sobre a fotografia documental, arquitetônica e industrial produzidanos séculos XIX e XX. Posteriormente, será analisado o método de documentação tipológica do casal e como seus trabalhos influenciaram as novas gerações de fotógrafos como Thomas Struth, Thomas Ruff, Andreas Gursky e Candida Höfer. Por fim, será mostrada uma série de imagens do trabalho deste autor, que exemplificam como a obra dos fotógrafos estudados modificou a forma do autor de pensar a fotografia no campo das artes visuais.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTipologiaspt_BR
dc.subjectGurskypt_BR
dc.subjectFotografia documentalpt_BR
dc.subjectThomas Struthpt_BR
dc.subjectFotografia industrialpt_BR
dc.subjectAndreaspt_BR
dc.subjectCândida Höferpt_BR
dc.subjectAndré Hauckpt_BR
dc.subjectFotografia arquitetônicapt_BR
dc.subjectBernd e Hilla Becherpt_BR
dc.subjectThomas Ruffpt_BR
dc.subject.otherBecher, Berndpt_BR
dc.subject.otherBecher, Hillapt_BR
dc.subject.otherFotografia arquitetônicapt_BR
dc.subject.otherFotografia artísticapt_BR
dc.titleArquiteturas nômades: caminhos e influências na fotografia contemporâneapt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_mestrado_andr__hauck.pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.