Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/LOMC-BDRMHA
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Ernani de Castro Maletta | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Mariana de Lima e Muniz | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Monica Medeiros Ribeiro | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Eduardo Augusto da Silva Tudella | pt_BR |
dc.contributor.referee4 | José Sávio Oliveira de Araújo | pt_BR |
dc.creator | Luiz Renato Gomes Moura | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T17:21:15Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T17:21:15Z | - |
dc.date.issued | 2019-03-11 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/LOMC-BDRMHA | - |
dc.description.abstract | The object of this research is the problematization of the possible relations among the creative process of the actor and the visual elements of the spectacle. The reflections are the result of the perception and experience of the researcher, as an actor in the Cia. de Teatro Engenharia Cênica. The conceptual investigations that constituted the research are based on theoretical references that discuss the scene,the work of actor and the visual elements of the spectacle, especially the light design, scenography, costumes and makeup. Based on this study, principles and strategies have been created that can provide dialogues between the visual elements and the actor, in the genesis of creating the scene. With this thesis, the author intends to contribute to broadening the studies on the visual elements of the spectacle, especially the relations that can be established for the deepening of the researches on the creative process of actor. | pt_BR |
dc.description.resumo | O objeto desta pesquisa é a problematização das relações possíveis entre o processo criativo do ator e os elementos visuais do espetáculo. As reflexões são fruto da percepção e experiência do pesquisador, como ator na Cia. de Teatro Engenharia Cênica. As investigações conceituais que constituíram a pesquisa estão baseadas em referenciais teóricos que discutem a cena, o trabalho de ator e os elementos visuais do espetáculo, especialmente a iluminação cênica, cenografia, figurino e maquiagem. Com base nesse estudo, foram criados princípios eestratégias que podem propiciar diálogos entre os elementos visuais e o ator na gênese da criação da cena. Com esta tese, o autor pretende contribuir para ampliação dos estudos sobre os elementos visuais do espetáculo, em especial as relações que podem ser estabelecidas para o aprofundamento das pesquisas sobre o processo criativo de ator. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Atuação polifônica | pt_BR |
dc.subject | Elementos visuais do espetáculo | pt_BR |
dc.subject | Processo criativo de ator | pt_BR |
dc.subject | artista multiperceptivo | pt_BR |
dc.subject.other | Atores Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Representação teatral | pt_BR |
dc.subject.other | Criação (Literária, artística, etc) | pt_BR |
dc.subject.other | Cenografia | pt_BR |
dc.title | Os elementos visuais do espetáculo no processo criativo do ator | pt_BR |
dc.type | Tese de Doutorado | pt_BR |
Appears in Collections: | Teses de Doutorado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
os_elementos_visuais_do_espet_culo_no_processo_criativo_do_ator.pdf | 2.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.