Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/MMMD-ABCMHG
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Celina Borges Lemospt_BR
dc.contributor.referee1Rita de Cassia Lucena Vellosopt_BR
dc.contributor.referee2Denise Marques Bahiapt_BR
dc.creatorJuliana Cardoso Marquespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T02:06:50Z-
dc.date.available2019-08-13T02:06:50Z-
dc.date.issued2015-12-14pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/MMMD-ABCMHG-
dc.description.abstractThis study conducted a review of the theoretical literature concerning architecture at the end of the eighteenth century, and seeks an understanding, in addition to economic factors or technical, the political issue but also of the forces at work in architectural production. It deals with the relationship between politics and architectural production in break times of the French Revolution. It is considered the question of political disruption as a driver of change in relation to space, symbols, the relationship as own doing and thinking architecture. In particular, it reflected the issue of own historical narrative, and how modernity puts us in a new regime of historicity, and therefore new relationships between past and future. The implications of this are given in the factual narrative of styles or shapes, and also becomes part of the production of the architectural object.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo realiza uma revisão da literatura teórica de arquitetura referente ao final do século XVIII, e busca uma compreensão, para além dos fatores econômicos ou técnicos, da questão política como também parte das forças que atuam na produção arquitetônica. Ela trata da relação entre política e produção arquitetônica em épocas de ruptura à revolução francesa. É considerada a questão da ruptura política como propulsora de mudanças na relação com o espaço, símbolos, a relação como próprio fazer e o pensar da arquitetura. Em especial, é refletida a questão da própria narrativa histórica, e de como a modernidade nos coloca num novo regime de historicidade, e, portanto de novas relações entre passado e futuro. As implicações desse fato se dão na narrativa factual de estilos ou formas, e se torna também parte da produção do objeto arquitetônico.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectarquiteturapt_BR
dc.subjectRevoluçãopt_BR
dc.subjectTeoria dapt_BR
dc.subjectPolíticapt_BR
dc.subjectSéculo XVIIIpt_BR
dc.subjectArquiteturapt_BR
dc.subject.otherArquitetura e Estadopt_BR
dc.subject.otherArquitetura Historiografiapt_BR
dc.subject.otherArquitetura Séc XVIIIpt_BR
dc.subject.otherRevoluçõespt_BR
dc.titleÀs armas e às artes: o espaço sob a tensão da ruptura ou uma reflexão sobre a questão da política e a produção arquitetônica na modernidadept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_rev_final.pdf9.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.