Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/NVEA-7B7MYZ
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Francisco de Paula Antunes Limapt_BR
dc.contributor.referee1Ada Avila Assuncaopt_BR
dc.contributor.referee2ALEXANDRE MAGNO DIAS SILVINOpt_BR
dc.creatorCarlos Henrique de Paulapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T12:15:27Z-
dc.date.available2019-08-13T12:15:27Z-
dc.date.issued2007-03-29pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/NVEA-7B7MYZ-
dc.description.abstractIntuition does exist. And even tough it gained notoriety in the past decades, it has been the subject of study for a long time in the organizational field. Faced with the limitations of the rationality in the decision making process, intuition has recently been highlighted in the companies, becoming a competitive advantage.Intuition has been the subject of many fields of science, but nevertheless thecontemporary literature that covers the theme is still superficial, lacking a scientificallyapproach, and often related to mysticism and esotericism. This multitude of concepts and different points of view has contributed to make it even more difficult to understand and to develop the true concept of intuitive knowledge.Aiming at contributing to the better comprehension of the mysteries related to the existence, creation and manifestation of the intuition, it is presented a study developed in a business aircraft sales department. Among the main objectives, the work strives to clarify the characteristics of this mental process, showing how a professional related to commercial activities, and surrounded by an ever challenging decision making process context, builds up his intuitive knowledge based on the interaction with his clients, takes his decisions and tries to share his experiences.pt_BR
dc.description.resumoA intuição existe. E embora tenha ganhado maior notoriedade nas últimas décadas, ela já foi objeto de estudos há muitos anos nos meios organizacionais. Diante das limitações da racionalidade no processo de tomada de decisão, a intuição conquista espaço nas empresas, configurando-se como um diferencial competitivo. Embora seja objeto de estudo de várias ciências, a literatura atual sobre o tema ainda se mostra superficial, pouco científica e com abordagens ligadas ao misticismo e esoterismo. Essa multiplicidade de conceitos e diferentes pontos de vista aumentam ainda mais a dificuldade de evolução no entendimento de que é realmente o conhecimento intuitivo. No intuito de contribuir para a melhor compreensão sobre os mistérios que envolvem a existência, criação, manifestação da intuição, apresenta-se um estudo desenvolvido no departamento de vendas de aeronaves executivas. Dentre os principais objetivos, procura-se clarificar um pouco mais as características desse tipo de processo mental, mostrando como um profissional ligado às atividades comerciais e envolto em um ambiente com constantes processos de tomada de decisão constroem o conhecimento intuitivo a partir das interações com os clientes, tomam decisões e tentam compartilhar a experiência vivida.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLinguagem não-verbalpt_BR
dc.subjectCompartilhamento de experiênciaspt_BR
dc.subjectIntuiçãopt_BR
dc.subject.otherComunicação não-verbalpt_BR
dc.subject.otherIntuiçãopt_BR
dc.subject.otherEngenharia de produçãopt_BR
dc.titleIntuição, linguagem não-verbal e o compartilhamento da experiência vivida: um estudo sobre o processo de vendas de aeronves executivaspt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.