Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/RVMR-7L6PDK
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Dorgival Olavo Guedes Neto | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Joao Luiz Elias Campos | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Marcelo Walter | pt_BR |
dc.creator | Wallace Santos Lages | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T21:24:36Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T21:24:36Z | - |
dc.date.issued | 2008-08-04 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/RVMR-7L6PDK | - |
dc.description.abstract | We present a parallel architecture to e_ciently render multiple viewpoints on a cluster of GPUs. Our approach employs a light _eld renderer to reconstruct the desired views from a set of images of the scene. To allow the rendering of dynamic datasets, we sample the models for every frame, instead of sampling once and storing the resulting images in a bu_er. At the same time, our parallelization allows each view to use any of the generated samples, avoiding redundant work. The e_cieny of the solution was inspected through mathematical models and validated by measurements of speedup and e_ciency. We concluded that the proposed solution is scalable and can support rendering at interactive rates. | pt_BR |
dc.description.resumo | Apresentamos uma arquitetura paralela para a renderização e ciente de múltiplos pontos de vista em um cluster de GPUs. Nossa abordagem utiliza um renderizador de light _eld para reconstruir os pontos de vista desejados a partir de um conjunto de imagens da cena. Para permitir a renderização de cenas dinâmicas, geramos as amostras novamente a cada quadro ao invés de gerar um bu_er de imagens. Ao mesmo tempo, nossa paralelização permite que cada ponto de vista utilize qualquer uma das amostras geradas, evitando trabalho redundante. A e_ciência da solução foi avaliada por meio de modelos matemáticos e validada por meio de medições de speedup e e_ciência. Concluímos que a solução proposta é escalável e pode suportar renderização a taxas interativas. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | arquitetura paralela | pt_BR |
dc.subject.other | Computação gráfica | pt_BR |
dc.subject.other | Processamento paralelo (Computadores) | pt_BR |
dc.subject.other | Computação | pt_BR |
dc.subject.other | Arquitetura de computador | pt_BR |
dc.title | Uma arquitetura paralela para a renderização de múltiplos pontos de vista | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
wallacesantoslage_dissert.pdf | 4.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.