Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/VAFA-BDKJAZ
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Mauro Araújo Câmarapt_BR
dc.contributor.referee1Claudio Paixao Anastacio de Paulapt_BR
dc.creatorKeylom Emanuel Souza Bebianopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T17:49:50Z-
dc.date.available2019-08-13T17:49:50Z-
dc.date.issued2019-02-07pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/VAFA-BDKJAZ-
dc.description.abstractThe job market has been presenting changes that require more and more qualification and academic training of the professionals and one of the steps for professional training is the probationary period. Therefore this research tried to investigate and analyze the existence of management mechanisms for knowledge produced by trainees in a public agency. To achieve the goals semi-structured interviews were used with supervisors of internship, employees of the Municipal Department of Social Assistance, Food and Citizenship, with some adaptation according to the development of the job. The theoretical basis was based on the concepts of knowledge, tacit knowledge and explicit knowledge. It was noticed that there aren't mechanisms of knowledge management in the analysis performed with the data collected in the interviews. It was concluded that all tacit knowledge produced by the trainees is not something managed and it is lost as these professionals leave to start a carrer.pt_BR
dc.description.resumoO mercado de trabalho vem apresentando mudanças que exigem, cada vez mais, qualificação e formação acadêmica dos profissionais e umas das etapas para a formação de profissionais é o período de estágio. Nesse sentido, esta pesquisa procurou investigar e analisar a existência de mecanismos de gestão do conhecimento produzido pelos estagiários em um órgão público. Para atingir os objetivos foram utilizadas entrevistas semiestruturadas, com os supervisores de estágio, funcionários da Secretaria Municipal de Assistência Social, Segurança Alimentar e Cidadania, com adequação de acordo com o desenvolvimento do trabalho. A fundamentação teórica baseou-se nos conceitos da gestão do conhecimento, conhecimento tácito e conhecimento explícito. Observou-se que não existem mecanismos de gestão do conhecimento, na análise realizada com os dados coletados nas entrevistas. Concluiu-se que todo o conhecimento tácito produzido pelos estagiários não é gerido e se perde com a saída desses profissionais em início de carreira.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectConhecimento tácito Gestão do conhecimento tácito Estagiário Gestão do conhecimento Setor públicopt_BR
dc.subject.otherEstagiáriospt_BR
dc.subject.otherGestão do conhecimentopt_BR
dc.subject.otherSetor publicopt_BR
dc.titleAnálise de conhecimento tácito dos estagiários no setor públicopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica da Informação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
analise_gestao_conhecimento_tacito_estagiario_tcc_keylom_aprovado_final.pdf290.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.