Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/VCSA-7Q2QGD
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Antonio Augusto Pereira Pratespt_BR
dc.contributor.referee1Alexandre Antonio Cardosopt_BR
dc.contributor.referee2Jorge Alexandre Barbosa Nevespt_BR
dc.creatorVanessa Alves Justinopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T15:51:00Z-
dc.date.available2019-08-13T15:51:00Z-
dc.date.issued2007-12-12pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/VCSA-7Q2QGD-
dc.description.abstractBased on organizations Sociology, the fashion industry and its specifications were analyzed in relation to other kinds of industries. The analyses focus privileges discussions concerning the actors build up, and the processes that explain their actions and decisions in an organizational context. Ive noticed that in the fashion industrys productive chain, the stylist configures himself as a strategic actor. Although his image is related to one like a talented free creator genius, as of an artistuncompromised with reality, his creations would come in fact, from his capacity to conceal objective factors, that inhibit his creations like, for instance, the clients and the companys characteristics, with his works creative side. One of the peculiarities in fashion industry is the uncertainty factor and risk, in which the decisions are involved. The universe here investigated reaches seven stylists that act on the fashion market in the state of Espírito Santo, as well as a specific bibliography in thissector.pt_BR
dc.description.resumoCom base na Sociológica das organizações, analisou-se a indústria da moda e suas especificidades em relação a outros tipos de indústria. O foco de análise privilegia asdiscussões sobre a construção dos atores e os processos que explicam suas ações e decisões dentro do contexto organizacional. Constatou-se que na cadeia produtivada indústria da moda, o estilista configura-se como um ator estratégico. Embora sua imagem esteja relacionada a de um gênio criador livre e talentoso, como a de um artista descompromissado com a realidade, suas criações resultam, de fato, de sua capacidade para conciliar os fatores objetivos que constrangem suas criações, como as características do consumidor e da própria empresa, com o lado criativo do seu trabalho. Uma das peculiaridades da indústria da moda é o fator de incerteza e risco em que as decisões estão envolvidas, num setor onde a renovação é imperativa e deve ser uma constante. O universo investigado é o de sete estilistas que atuam no mercado de moda no estado do Espírito Santo, além da consulta a uma bibliografia específica do setor.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSociologia da açãopt_BR
dc.subjectSociologia das organizaçõespt_BR
dc.subjectIndústria dapt_BR
dc.subjectmodapt_BR
dc.subjectEstilistapt_BR
dc.subject.otherSociologiapt_BR
dc.subject.otherSociologia organizacionalpt_BR
dc.subject.otherEstilistas (Moda)pt_BR
dc.subject.otherModapt_BR
dc.titleOrganização e racionalidade: o caso da indústria da modapt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
c_pia_de_disserta__o_pdf.pdf501.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.