Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/VPQZ-76DJEK
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Stephane Denis Albert Rene Huchetpt_BR
dc.contributor.referee1Helio Custodio Fervenzapt_BR
dc.contributor.referee2Wanda de Paula Tofanipt_BR
dc.creatorRodrigo Borges Coelhopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T01:52:34Z-
dc.date.available2019-08-14T01:52:34Z-
dc.date.issued2007-10-19pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/VPQZ-76DJEK-
dc.description.abstractThis dissertation named (Coming, theres enough air) is a visual poetics research project in witch artistic practice a theory investigation intersect. A whole of works (drawings, paintings and installation art) executed by the artist between 1999 and 2005 constitutes the object of study. The painting and the surface, making possible the meeting between the viewer and the work, are analyzed through the concepts of flatness, decorative, collage, and assembly. Proceedings used to absord the viewer in XVII and XVIII centurys, are studied to revelate similar procedures in the contemporary art. The direction of this artistic practice from the surface of painting to the real space is approached, in a point of the view that puts the viewer and the work in the same place.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação, intitulada ENTRE TEM AR, O ESPECTADOR DENTRO E FORA DO QUADRO é uma pesquisa no campo das Poéticas Visuais, na qual, a prática artística é tecida junto à investigação teórica. Um conjunto de obras desenhos, pinturas e instalações realizadas pelo autor entre os anos de 1999 a 2005 constituem objeto de proposições e estudo. O quadro e a superfície, mediando o encontro entre espectador e obra, são analisados através dos conceitos de planaridade, decorativo, colagem e montagem. Os procedimentos de absorção do espectador pela pintura nos séculos XVII e XVIII são estudados buscando revelar na arte contemporânea procedimentos equivalentes. Aborda-se, ainda, o encaminhamento dessa prática artística da superfície do quadro ao espaço real, onde o espaço da obra e o do espectador é um e o mesmo.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject1999-2005 Pesquisa Pintura Séc XVII-XVIII Apreciação Espaçopt_BR
dc.subject.otherCoelho, Rodrigo Borges, 1974-pt_BR
dc.subject.otherPintura Séc XVII-XVIII Apreciaçãopt_BR
dc.subject.otherArtes plásticas 1999-2005 Pesquisapt_BR
dc.subject.otherEspaço (Arte)pt_BR
dc.titleEntre tem ar: O espectador dentro e fora do quadropt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rodrigo_borges_coelho.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.