Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/32882
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Chrisley Félix Soarespt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1324611054730290pt_BR
dc.creatorMônica Vidigal Alves Nevespt_BR
dc.date.accessioned2020-03-12T21:35:02Z-
dc.date.available2020-03-12T21:35:02Z-
dc.date.issued2011-11-19-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/32882-
dc.description.abstractThe Education of Youths and Adults are a complex field, because it doesn't involve only pedagogic subjects, more than the Regular Teaching, is reflex of the socioeconomic inequality in that great part of the Brazilian population. To change that picture doesn't mean to offer vacancies in the public net of teaching to those that never, or just almost time, they had access to the school banks. It is necessary, and this is not innovation for anybody, changes in the structure social, economical, politics and cultural of the country. Taking into account, the institution of some guidelines that swallow a new challenge for the reading practice in EJA, this article has as objective to bring for the school atmosphere a new methodology that gets to explore the potentialities of the literary text, in the case, the poetry, doing of the reading work something more interactive and less tedious for the studentspt_BR
dc.description.resumoA Educação de Jovens e Adultos é um campo complexo, pois não envolve somente questões pedagógicas, mais do que o Ensino Regular, é reflexo da desigualdade socioeconômica em que se encontra grande parte da população brasileira. Mudar esse quadro não significa oferecer vagas na rede pública de Ensino àqueles que nunca, ou apenas por pouco tempo, tiveram acesso aos bancos escolares. É necessário, e isto não é novidade para ninguém, mudanças na estrutura social, econômica, política e cultural do país. Levando em consideração, a instituição de algumas diretrizes que tragam um novo desafio para a prática de leitura na EJA, este artigo tem como objetivo trazer para o ambiente escolar uma nova metodologia que consiga explorar as potencialidades do texto literário a poesia, fazendo do trabalho de leitura algo mais interativo e menos tedioso para os alunos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Docência da Educação de Jovens e Adultos na Educação Básicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLiteraturapt_BR
dc.subjectPoesiapt_BR
dc.subjectEducação de jovens e adultospt_BR
dc.titleO trabalho de literatura na EJA em classes não-alfabetizadas: poesiapt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Docência da Educação Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tabalho Monica.pdf478.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.