Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/32968
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Luiz Gustavo Nicáciopt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5608204377990181pt_BR
dc.contributor.referee1Camila Camilozzi Alves Costa de Albuquerque Araújopt_BR
dc.creatorMarília Gabriele Dorvalina Lopespt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5692644037054218pt_BR
dc.date.accessioned2020-03-23T13:09:13Z-
dc.date.available2020-03-23T13:09:13Z-
dc.date.issued2019-11-30-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/32968-
dc.description.abstractStarting from the knowledge built through this specialization in Digital Technologies and Education 3.0, the following portfolio aims to present the didactic sequences elaborated during the course. Five didactic sequences (SDs) were produced from different contents of Physical Education such as games and play, athletics, sports rules and physical activity and health always using some technological resource in order to arouse greater interest and participation of students. that are always connected to technology. Noteworthy is the first SD developed at the school that was “Stop Motion in Physical Education: Healthy Life”, where the scenes were recorded in school space with the participation of the classes of the third year of high school in a state school of Contagem/MG. With this work, it is clear that the use of SD in class planning is a way of organization that better guides the content to be worked and using technological resources helps to arouse greater interest and participation of students.pt_BR
dc.description.resumoPartindo do conhecimento construído por meio desta especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0, o seguinte portfólio tem o objetivo de apresentar as sequências didáticas elaboradas durante o curso. Foram produzidas cinco sequências didáticas (SDs) a partir de conteúdos diversos da Educação Física como jogos e brincadeiras, atletismo, regras dos esportes e atividade física e saúde sempre com o uso de algum recurso tecnológico com a finalidade de despertar maior interesse e participação dos alunos que estão sempre conectados à tecnologia. Destaca-se a primeira SD desenvolvida na escola que foi “Stop Motion na Educação Física: Vida Saudável”, onde as cenas foram gravadas em espaço escolar com a participação das turmas do terceiro ano do ensino médio de uma escola estadual da cidade de Contagem/MG. Com este trabalho, percebe-se que a utilização de uma SD no planejamento de aulas é um modo de organização que orienta melhor os conteúdos a serem trabalhados e utilizar recursos tecnológicos ajuda a despertar um maior interesse e participação dos alunos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectSequência Didáticapt_BR
dc.subjectEducação Físicapt_BR
dc.subjectTecnologias Digitaispt_BR
dc.subject.otherEducação Física - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherEducação Física - Sequências didáticaspt_BR
dc.titlePortfólio de sequências didáticas utilizando as tecnologias digitaispt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Marília Gabriele Dorvalina Lopes VERSÃO FINAL FICHA CATALOGRÁFICA.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons