Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/35241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Victor Natanael Schwetter Silveirapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3062967617727151pt_BR
dc.contributor.referee1Humberto Fernandes Villelapt_BR
dc.creatorRosane Vilela Reispt_BR
dc.date.accessioned2021-03-18T12:45:48Z-
dc.date.available2021-03-18T12:45:48Z-
dc.date.issued2020-12-16-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/35241-
dc.description.abstractThis study sought to identify training, development and education actions related to work routines at the Federal University of Minas Gerais (UFMG). The field research was carried out with technical-administrative civil servants in education who work at the Faculty of Economic Sciences (FACE) in order to verify the need for training oriented to their work activities. The results obtained were based on the analysis of the answers to a questionnaire applied to the civil servants and on the interview carried out with the director of the Personal Development Division at UFMG. The collected data were entered in Microsoft Excel spreadsheets and, from that, descriptive statistics were used to present the profile data of the researched sample. The averages were calculated, seeking to identify the highest and lowest values. Based on these results, a quantitative analysis of answers was performed to verify the highest and lowest values, and then, we sought to describe the results and make deductions to explain the research problem proposed. As a result, this study allowed to verify that in the researched institution there is an insufficiency of regular training and qualification practices directed to work routines.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo buscou identificar as ações de treinamento, desenvolvimento e educação voltadas às rotinas de trabalho no âmbito da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). A pesquisa de campo foi realizada com os servidores técnico-administrativos em educação da Faculdade de Ciências Econômicas (FACE) no intuito de verificar a existência de necessidade de capacitação orientada às atividades do trabalho desses servidores. Os resultados obtidos foram baseados na análise do questionário aplicado aos servidores e na entrevista realizada com a diretora da Divisão de Desenvolvimento Pessoal da UFMG. Os dados coletados foram lançados em planilhas do Microsoft Excel e, a partir disso, utilizou-se a estatística descritiva para apresentar os dados do perfil da amostra pesquisada. Em seguida, realizou-se o cálculo das médias, desvios-padrão e variância, buscando-se identificar os valores maiores e menores. Com base nesses resultados foi realizada uma análise quantitativa das respostas para se verificar os valores mais elevados e mais baixos, e então, buscou-se descrever os resultados e fazer deduções para responder à questão de pesquisa. Como resultado, este estudo permitiu constatar que na instituição pesquisada ocorre uma insuficiência de práticas de treinamento e capacitação regulares direcionadas às rotinas de trabalho necessárias aos servidores.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCapacitaçãopt_BR
dc.subjectServidor públicopt_BR
dc.subjectRotina de trabalhopt_BR
dc.subjectUFMGpt_BR
dc.subjectFACEpt_BR
dc.subjectTreinamentopt_BR
dc.subjectDesenvolvimentopt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titlePráticas de treinamento, desenvolvimento e educação no trabalho: um estudo com servidores da FACE/UFMGpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia Rosane Vilela Reis - Especialização em Gestão Estratégica CEGE UFMG.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.