Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/35435
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Luiza Santana Chavespt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9074024191812776pt_BR
dc.contributor.referee1Eulálio Marques Borgespt_BR
dc.creatorAline Carmen Faria Resendept_BR
dc.date.accessioned2021-03-26T12:38:09Z-
dc.date.issued2020-12-12-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/35435-
dc.description.abstractDidactic Sequences (DS) are teaching strategies composed of continuous steps and planned steps that aim to give greater meaning to the pedagogical activities that make up the educational process. This Monography aims to reflectively present the 5 (five) DS performed in the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0. The DS proposed here are indicated for Kindergarten and Primary School, with a focus on addressing the use of digital technologies and the dialogue between the areas of Health (Speech Therapy) and Education (development of languages and interest in science). We seek to assist speech therapists and teachers in a more diversified view, correlating the contents of science, languages, speech therapy and digital education. This work is expected to contribute with significant proposals for professionals who aim to work with children and who seek a differentiated practice, combining speech therapy development and pedagogical performance.pt_BR
dc.description.resumoSequências didáticas (SDs) são estratégias de ensino compostas por etapas continuadas e passos planejados que visam dar maior sentido às atividades pedagógicas que compõem o processo educativo. Este Trabalho de Conclusão de Curso tem o objetivo de apresentar de forma reflexiva as 5 (cinco) SDs realizadas na Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0. As SDs aqui propostas são indicadas para o Educação Infantil e o Ensino Fundamental I, com foco na abordagem do uso das tecnologias digitais e o diálogo entre as áreas da Saúde (Fonoaudiologia) e da Educação (desenvolvimento das linguagens e do interesse pela ciência). Buscamos auxiliar fonoaudiólogos e professores em um olhar mais diversificado, correlacionando os conteúdos de ciências, linguagens, fonoaudiologia e educação digital. Espera-se com esse trabalho contribuir com propostas significativas para os profissionais que visam trabalhar com crianças e que buscam uma prática diferenciada, aliando desenvolvimento fonoaudiológico e atuação pedagógica.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectEducação Digitalpt_BR
dc.subjectFonoaudiologiapt_BR
dc.subjectEnsino de Ciências, Linguagens e Tecnologiaspt_BR
dc.subject.otherSequências didáticaspt_BR
dc.subject.otherEducação tecnológicapt_BR
dc.subject.otherFonoaudiologia para criançaspt_BR
dc.subject.otherCiências - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherLinguagem - Ensinopt_BR
dc.titleFonoaudiologia e educação digital: sequências didáticas de ciências e linguagens para criançaspt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
dc.description.embargo2021-12-12-
Appears in Collections:Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FONOAUDIOLOGIA E EDUCAÇÃO DIGITAL.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.