Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/35481
Type: | Monografia (especialização) |
Title: | Connect me: where learning flows as technology evolves - unidade didática para o ensino de inglês |
Authors: | Carlos Magno Castro Freitas Junior |
First Advisor: | Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira |
Abstract: | The present work aims to propose the teaching of the English language following the parameters, foundations and principles of the Communicative Approach for its teaching (Communicative Approach), with contemporary techniques for teaching the English language. The methodology used in the course of this work is based on the creation of teaching units, based on theorists such as RICHARDS (2006); HARMER (2001); that demonstrate the benefits of this Communicative Approach to the teaching of the English language, aiming at its application within foreign language schools and in basic education. The theoretical framework used in this work has the main contributions of theorists: BROWN (1994); COOK (1989); HARMER (2001); HIKEL (2002); HYMES (1972); McCARTHY (2002); PALTRIDGE (1996); RICHARDS (2006); RICHARDS & RODGERS (2001); SHAFFER (1989). With this work, students and teachers of English will be able to use this Communicative Approach in the teaching-learning process, facilitating the process and making it more dynamic based on new techniques for teaching the language |
Abstract: | O presente trabalho tem por objetivo propor o ensino de língua inglesa seguindo os parâmetros, fundamentos e princípios da Abordagem Comunicativa para seu ensino (Communicative Approach), contando com técnicas contemporâneas para ensino de língua inglesa. A metodologia empregada no transcurso deste trabalho se dá a partir da criação de unidades didáticas, baseando-se em teóricos como RICHARDS (2006); HARMER (2001); que demonstram os benefícios desta Abordagem Comunicativa para o ensino de da língua inglesa, visando sua aplicação dentro das escolas de línguas estrangeiras e do ensino fundamental, na educação básica. O referencial teórico utilizado neste trabalho conta com contribuições principais dos teóricos: BROWN (1994); COOK (1989); HARMER (2001); HIKEL (2002); HYMES (1972); McCARTHY (2002); PALTRIDGE (1996); RICHARDS (2006); RICHARDS & RODGERS (2001); SHAFFER (1989). Com o presente trabalho, os alunos e professores de língua inglesa serão aptos a utilizar esta Abordagem Comunicativa no processo de ensino-aprendizagem facilitando o processo e dinamizando ele com base em técnicas novas para o ensino da língua. |
language: | eng |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FALE - FACULDADE DE LETRAS |
metadata.dc.publisher.program: | Curso de Especialização em Ensino em Inglês |
Rights: | Acesso Aberto Atribuição 3.0 Portugal |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pt/ |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/35481 |
Issue Date: | 24-Aug-2018 |
Appears in Collections: | Especialização em Língua Inglesa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UFMG REPOSITORIO.pdf | 11.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License