Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36268
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Junia de Carvalho Fidelis Bragapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8894384493587949pt_BR
dc.contributor.referee1Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveirapt_BR
dc.contributor.referee2Marisa Mendonça Carneiropt_BR
dc.creatorAline Sara Carvalho Araújo Salespt_BR
dc.date.accessioned2021-06-02T20:09:49Z-
dc.date.available2021-06-02T20:09:49Z-
dc.date.issued2014-08-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/36268-
dc.description.abstractThis study aimed at developing two English teaching units emphasizing the meaningful teaching of the language and the activities were elaborated encompassing the 4(four) teaching skills (reading, writing, listening and speaking). The themes of the units are “Brazilian Culture” and “Friendship” and they are divided into “Let’s Read”, Let’s Think”, “Let’s Practice”, “Let’s Listen”, “Let’s Speak”, “Let’s Write”, “Have Fun” e “Self- Assessment”. The units were based on communicative approach in which the communication is the objective of the learning of foreign languages and can provide to students not only the learning of the structure of the language, but also give the students the opportunities to use the language for communicative purposes, developing strategies to relate structures to communicative functions in real experiences. Thus, the proposed activities were elaborated in order to make students learn the language closer to their context.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho teve como objetivo desenvolver duas unidades didáticas de ensino de Inglês enfatizando o ensino significativo da língua e as atividades foram elaboradas de forma a abarcar as 4 habilidades de ensino (reading, writing, listening and speaking). Os temas das unidades didáticas são intitulados “Brazilian Culture” e “Friendship” e estão divididas nos tópicos: “Let’s Read”, “Let’s Think”, “Let’s Practice”, “Let’s Listen”, “Let’s Speak”, “Let’s Write”, “Have Fun” e “Self- Assessment”. As unidades foram desenvolvidas baseadas na abordagem comunicativa em que o meio de comunicação é o objetivo da aprendizagem de línguas estrangeiras e podem proporcionar aos estudantes não só o aprendizado da estrutura da língua, mas também, oportunidades de usar a língua para fins comunicativos, desenvolvendo estratégias para relacionar as estruturas às funções comunicativas em experiências reais. Dessa forma, as atividades propostas foram elaboradas de forma a fazer com que os estudantes aprendam a língua de maneira próxima aos seus contextos.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Língua Inglesapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectForeign language teaching and learningpt_BR
dc.subjectcommunicative approachpt_BR
dc.subjectcritical literacypt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Métodos de ensinopt_BR
dc.subject.otherAquisição de segunda linguagempt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Falantes estrangeirospt_BR
dc.titleUnidade didática para o ensino de Inglêspt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - CEI - Atualizado.pdf2.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.