Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36405
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Santer Alvares de Matospt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7563395102600467pt_BR
dc.contributor.referee1Luciene da Silva Reis de Araújopt_BR
dc.creatorFabiana Gomes Cortes Molpt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/3475463032249402pt_BR
dc.date.accessioned2021-06-09T12:10:50Z-
dc.date.available2021-06-09T12:10:50Z-
dc.date.issued2019-11-30-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/36405-
dc.description.abstractDigital Technologies of Information and Communication (TDIC) are one of the means of promoting meaningful education, according to which teachers and students cooperate mutually in the construction of knowledge. Certain of that, the participants in the Specialization in Digital Technologies and Education 3.0 become able to create different ways of associating the use of TDIC with didactic innovations. In the contemporary context of educational innovation towards Education 3.0, in which the student is placed as the protagonist of his learning process, the educator needs to assume his role as a multiplier of competences and skills that allow dynamism in the teaching and learning process. In view of this need, the product of the routine of contents and activities carried out during the course period is presented here, with the aim of providing professional colleagues with the knowledge of a job based on the most current principles of education for equity and functionality.pt_BR
dc.description.resumoAs Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação (TDIC) são um dos meios de promoção de uma educação significativa, segundo a qual professores e alunos cooperam mutuamente na construção do conhecimento. Certos disso, os participantes da Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0 tornam-se aptos a criar diversas formas de associar o uso das TDIC às inovações didáticas. No contexto contemporâneo de inovação educacional rumo à Educação 3.0, na qual o estudante é colocado como protagonista do seu processo de aprendizagem, o educador precisa assumir o seu papel de multiplicador de competências e habilidades que permitam uma dinamicidade no processo de ensino e aprendizagem. Tendo em vista tal necessidade, é apresentado aqui o produto da rotina de conteúdos e atividades realizadas durante o período do curso, com o objetivo de oportunizar a colegas de profissão o conhecimento de um trabalho pautado nos mais atuais princípios de uma educação para a equidade e funcionalidade.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pt/*
dc.subjectTecnologias digitaispt_BR
dc.subjectEducação 3.0pt_BR
dc.subjectInovações didáticaspt_BR
dc.subject.otherEnsino fundamental - Tecnologias digitaispt_BR
dc.subject.otherEnsino fundamental - Sequências didáticas - Material didáticopt_BR
dc.subject.otherInovações didáticaspt_BR
dc.titleEstratégias pedagógicas de formação para a cidadania por meio da linguagem e da arte: sequências didáticas utilizando tecnologias digitaispt_BR
dc.title.alternativePedagogical strategies of training for citizenship through language and art: didactic sequences using digital technologiespt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FabianaMol_EstratégiasPedagógicas.pdfFabianaMol_EstratégiasPedagógicas1.72 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons