Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/36543
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Andréa de Paula Xavier Vilela | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/5559474272450379 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Patrícia de Paula Pereira | pt_BR |
dc.creator | Itamara dos Santos Ribeiro | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-06-23T02:55:35Z | - |
dc.date.available | 2021-06-23T02:55:35Z | - |
dc.date.issued | 2020-02-29 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/36543 | - |
dc.description.abstract | This work inquires the use of the art and teacher diary in the teaching learning process. This research deals with the interface between visual arts and education, presenting considerations about the artist teacher and seeking to understand the relationship between these two performances, especially when emphasizing the importance of the recording. This work has as theoretical basis educators and art educators as: Ana Mae Barbosa,Lucia Gouvêa Pimentel, Geraldo Loyola, Jociele Lampert e Miguel Zabalza. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho investiga o uso do diário de artista e professor em práticas de ensino aprendizagem. Esta pesquisa lida com a interface entre Artes Visuais e Educação, apresentando ponderações sobre o artista professor e buscando compreender a relação entre essas duas atuações, em especial ao enfatizar a importância do registro. Este trabalho tem como base teórica educadores e arte educadores como: Ana Mae Barbosa,Lucia Gouvêa Pimentel, Geraldo Loyola, Jociele Lampert e Miguel Zabalza. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Diário | pt_BR |
dc.subject | Professor artista | pt_BR |
dc.subject | Ensino aprendizagem | pt_BR |
dc.subject.other | Arte - Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Professores de arte | pt_BR |
dc.subject.other | Diários | pt_BR |
dc.subject.other | Arte e educação | pt_BR |
dc.title | Diário de professor artista no ensino aprendizagem | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
monografia_final_itamara_ribeiro-ata-de-defesa.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.