Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37555
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMarcelo de Oliveira Milagrespt_BR
dc.date.accessioned2021-08-17T19:46:46Z-
dc.date.available2021-08-17T19:46:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.issueNº Especial - 2nd Conference Brazil-Italypt_BR
dc.citation.spage271pt_BR
dc.citation.epage284pt_BR
dc.identifier.issn1984-1841pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37555-
dc.description.abstractO incremento das atividades e das transações econômicas, sobretudo com o avanço da tecnologia, enseja maior preocupação com as práticas desleais. Muitas das vezes, é difícil distinguir a regulação das relações empresariais das relações consumeristas. O presente artigo discorre sobre a multifucionalidade da boa-fé como ponto comum no sistema jurídico brasileiro.pt_BR
dc.description.resumoThe increase of activities and economic transactions, especially with the advancement of technology, gives rise to greater concern about unfair practices. Often, it is difficult to distinguish between regulation of business relations (business-to-business) of consumeristas (business-to-consumer) relations. This article discusses the multifunctional nature of good faith as a common point in the Brazilian legal systempt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentDIR - DEPARTAMENTO DE DIREITO E PROCESSO CIVIL E COMERCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista da Faculdade de Direito da Universidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectUnfair practicespt_BR
dc.subjectBrazil private lawpt_BR
dc.subjectPrinciple of the good faithpt_BR
dc.subject.otherDireito privadopt_BR
dc.subject.otherBoa-fé (Direito)pt_BR
dc.subject.otherConcorrência deslealpt_BR
dc.titleUnfair trade practices in B2C and B2B relations analysis of brazilian systempt_BR
dc.title.alternativePráticas comerciais desleais nas relações B2C e B2B: análise do sistema brasileiropt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revista.direito.ufmg.br/index.php/revista/article/view/1832pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4007-6416pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Unfair trade practices in B2C and B2B relations analysis of brazilian system.pdf128.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.