Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37555
Type: Artigo de Periódico
Title: Unfair trade practices in B2C and B2B relations analysis of brazilian system
Other Titles: Práticas comerciais desleais nas relações B2C e B2B: análise do sistema brasileiro
Authors: Marcelo de Oliveira Milagres
Abstract: The increase of activities and economic transactions, especially with the advancement of technology, gives rise to greater concern about unfair practices. Often, it is difficult to distinguish between regulation of business relations (business-to-business) of consumeristas (business-to-consumer) relations. This article discusses the multifunctional nature of good faith as a common point in the Brazilian legal system
Abstract: O incremento das atividades e das transações econômicas, sobretudo com o avanço da tecnologia, enseja maior preocupação com as práticas desleais. Muitas das vezes, é difícil distinguir a regulação das relações empresariais das relações consumeristas. O presente artigo discorre sobre a multifucionalidade da boa-fé como ponto comum no sistema jurídico brasileiro.
Subject: Direito privado
Boa-fé (Direito)
Concorrência desleal
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: DIR - DEPARTAMENTO DE DIREITO E PROCESSO CIVIL E COMERCIAL
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/37555
Issue Date: 2017
metadata.dc.url.externa: https://revista.direito.ufmg.br/index.php/revista/article/view/1832
metadata.dc.relation.ispartof: Revista da Faculdade de Direito da Universidade Federal de Minas Gerais
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Unfair trade practices in B2C and B2B relations analysis of brazilian system.pdf128.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.