Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37647
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Educação musical no Brasil na atualidade: desafios e perspectivas |
Other Titles: | Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects Educación musical en Brasil en la actualidad: retos y perspectivas |
Authors: | Mariah Brochado Ferreira |
Abstract: | O texto aborda os aspectos da educação musical no Brasil atualmente, após a sua inserção nos currículos escolares em 2008 alterando a LDB. Cumpre ressaltar os aspectos legais desse neoprojeto pedagógico, bem como sua caracterização conteudística e metodológica, refletindo sobre suas possibilidades práticas, e destacando projetos já realizados em escolas do país. |
Abstract: | The text discusses the aspects of music education in Brazil today, after its inclusion in school curriculum in 2008, which hanged the LDB. We It should observe the legal aspects of this pedagogical neoproject, its contents and its methodological characterization, reflecting on his factual possibilities, and highlighting projects ever undertaken in the country's schools. |
Subject: | Música - Instrução e estudo Direito à educação |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | DIR - DEPARTAMENTO DE DIREITO DO TRABALHO E INTRODUÇÃO AO ESTUDO DO DIREITO |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://dx.doi.org/10.21723/riaee.v11.n3.7453 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/37647 |
Issue Date: | 2016 |
metadata.dc.url.externa: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Educação musical no Brasil na atualidade - desafios e perspectivas.pdf | 351.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.