Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37778
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Fernanda Maurício da Silva | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-08-26T16:33:24Z | - |
dc.date.available | 2021-08-26T16:33:24Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.citation.volume | 36 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 61 | pt_BR |
dc.citation.epage | 80 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22409/contracampo.v36i2.1047 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2238-2577 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/37778 | - |
dc.description.abstract | This article aims to reflect on the innovations proposed by local television journalism based on the analysis of the audiovisual elements of Bom Dia São Paulo. We take as a cutout two aspects that configure the program's identity: the use of live as a preferred resource for the dissemination of information, and the visual elements arranged in the presentation scene. In both cases, it can be seen that the newscast is innovative because it seeks an authentic experience of the city, while maintaining a continuity with forms of the past. From Cultural Studies, innovation is considered in relation to the cultural contexts that give conditions of existence to the new and, at the same time, allow to see the social transitions that involve it. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente artigo tem como objetivo refletir sobre as inovações propostas pelo telejornalismo local a partir da análise dos elementos audiovisuais do Bom Dia São Paulo. Tomamos como recorte dois aspectos que configuram a identidade do programa: o uso do ao vivo como recurso preferencial para a divulgação das informações, e os elementos visuais dispostos na cena de apresentação. Nos dois casos, percebe-se que o telejornal mostra-se inovador por buscar uma autêntica experiência da cidade, ao mesmo tempo em que mantém uma continuidade com formas do passado. A partir dos Estudos Culturais, considera-se a inovação numa relação com os contextos culturais que dão condições de existência para o novo e, ao mesmo tempo, permitem ver as transições sociais que o envolvem. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIAL | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Contracampo - Brazilian Journal of Communication | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Telejornalismo local | pt_BR |
dc.subject | Inovação | pt_BR |
dc.subject | Gênero televisivo | pt_BR |
dc.subject.other | Telejornalismo | pt_BR |
dc.subject.other | Comunicação de massa e cultura | pt_BR |
dc.subject.other | Recursos audiovisuais | pt_BR |
dc.subject.other | Inovação | pt_BR |
dc.title | "Gosto de inovar, topo desafio": cotidiano, identidade e inovações nas formas visuais do telejornal Bom Dia São Paulo | pt_BR |
dc.title.alternative | “I like to innovate, I accept the challenge": everyday life, identity and innovations in the visual forms of television news Bom Dia São Paulo | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.uff.br/contracampo/article/view/17604 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fernandaGostoInovar.pdf | 4.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.