Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37873
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Carlos Alberto Gonçalvespt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5736078976141563pt_BR
dc.contributor.advisor2João Luiz Soarespt_BR
dc.creatorLucas Henrique de Almeidapt_BR
dc.date.accessioned2021-08-31T21:08:33Z-
dc.date.available2021-08-31T21:08:33Z-
dc.date.issued2021-06-24-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37873-
dc.description.abstractThe present case study aims at elaborating a complete marketing plan for Woof Pet Shop. This enterprise, located at 400 Major Lopes Street, São Pedro in Belo Horizonte, has as its main activity offering products and services for dogs and cats. To carry out this work we used as a base the business plan developed for Woof Pet Shop and a qualitative research in secondary sources of the variables necessary for the elaboration of a marketing plan for services.The marketing plan was successfully completed, with all the items of the chosen marketing plan script, surveyed and analyzed, having the development of the financial projections, especially the medium and long term ones. We conclude that the service marketing plan developed for the enterprise is feasible and executable.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo de caso tem como objetivo a elaboração de um plano de marketing completo para a empresa Pet Shop Woof. Este empreendimento, localizado na Rua Major Lopes, 400, São Pedro em Belo Horizonte, tem como atividade principal ofertar produtos e serviços para cães e gatos. Para a realização do trabalho utilizamos como base o plano de negócios desenvolvido para o Pet Shop Woof e uma pesquisa qualitativa em fontes secundárias das variáveis necessárias para a elaboração de um plano de marketing de serviços. O plano de marketing foi finalizado com êxito, com todos os itens do roteiro do plano de marketing escolhido, levantados e analisados, tendo o desenvolvimento das projeções financeiras, principalmente as de médio e longo prazo. Concluímos que o plano de marketing de serviços desenvolvido para o empreendimento é viável e executável.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPet shoppt_BR
dc.subjectPlano de marketingpt_BR
dc.subjectServiçospt_BR
dc.titlePlanejamento estratégico de marketing: o caso da empresa Pet Shop Woofpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Cege 2021.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.