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dc.creatorFábia Pereira Limapt_BR
dc.date.accessioned2021-09-13T15:56:58Z-
dc.date.available2021-09-13T15:56:58Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume18pt_BR
dc.citation.issue33pt_BR
dc.citation.spage249pt_BR
dc.citation.epage261pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.14195/2183-5462_33_16pt_BR
dc.identifier.issn1645‑5681pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37993-
dc.description.abstractThis article is based on the preliminary explorations of the research that investigates the symmetries and asymmetries that mark the communication of the sector and stress the theoretical limits of the Excellence Theory in Public Relations. The research tries to understand the strategies of visibility and inviability of the mining companies in the State of Minas Gerais (Brazil). Aligned with the perspectives of the New Theory of Strategy and Strategy as Practice, it argues that strategy is a communication practice and that public relations are a culturally and socially con-formed construction - and that acts in the reconfiguration of such contexts. From this understanding, it presents how the statements made by the Brazilian Mining Institute try to conform a discursive ethos of its own, showing its strategic effort to set new meanings for the sector, from the analysis of one of its institutional videos called Mining reinvents itself.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo parte de explorações preliminares da pesquisa que investiga, à luz das estratégias de visibilidade e inviabilidade das mineradoras no Estado de Minas Gerais (Brasil), as simetrias e assimetrias que marcam a comunicação do setor. Alinhado às perspectivas da Nova Teoria da Estratégia e da Estratégia como Prática, defende que a estratégia é uma prática de comunicação, uma construção cultural e socialmente conformada - e que atua na reconfiguração de tais contextos. A partir deste entendimento, apresenta como os enunciados construídos pelo Instituto Brasileiro de Mineração tentam conformar um ethos discursivo próprio, transparecendo seu esforço estratégico de enquadrar novos sentidos para o setor, a partir da análise de um de seus vídeos institucionais chamado A mineração se reinventa.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofMedia & Jornalismopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRelações públicaspt_BR
dc.subjectNova teoria da estratégiapt_BR
dc.subjectEstratégia como práticapt_BR
dc.subjectComunicação estratégicapt_BR
dc.subjectMineraçãopt_BR
dc.subject.otherRelações públicaspt_BR
dc.subject.otherEstratégia discursivapt_BR
dc.subject.otherComunicação empresarialpt_BR
dc.subject.otherCompanhias de mineraçãopt_BR
dc.subject.otherMineração Minas Geraispt_BR
dc.titleA mineração se reinventa: um estudo sobre o ethos discursivo das mineradoras brasileiraspt_BR
dc.title.alternativeMining reinvents itself: a study on the discursive ethos of Brazilian mining companiespt_BR
dc.title.alternativeLa minería se reinventa: un estudio sobre el ethos discursivo de las mineras brasileñaspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://impactum-journals.uc.pt/mj/article/view/2183-5462_33_16pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/ 0000-0001-7802-107Xpt_BR
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