Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/38046
Type: Artigo de Evento
Title: Quanto vale carne mais barata do mercado na publicidade? A representatividade negra na comunicação das marcas mais valiosas do Brasil
Other Titles: How much worth the most cheap meat of the market? The black representativity in most valuable brands in Brazil
Authors: Pablo Moreno Fernandes Viana
Abstract: O trabalho verifica os índices de representação de pessoas negras em conteúdos veiculados pelas marcas mais valiosas do setor financeiro em 2019, considerando a baixa presença negra na publicidade brasileira.
Abstract: The work verifies the indices of representation of black people in content conveyed by the most valuable brands in the financial sector in 2019, considering the low numbers of black presence in Brazilian advertising.
Subject: Racismo
Publicidade
Negros
Anúncios
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIAL
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/38046
Issue Date: 2020
metadata.dc.url.externa: https://repository.upb.edu.co/handle/20.500.11912/8688
metadata.dc.relation.ispartof: Congreso de la Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación
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