Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/38226
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Marina Marcondes Machado | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-10-01T00:33:39Z | - |
dc.date.available | 2021-10-01T00:33:39Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.citation.volume | 37 | pt_BR |
dc.citation.issue | 101 | pt_BR |
dc.citation.spage | 65 | pt_BR |
dc.citation.epage | 82 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1590/CC0101-32622017168669 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 01013262 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/38226 | - |
dc.description.abstract | The article scatters seeding for apple trees, an image that refers to a war of apples that took place in a Brazilian public school. This episode is the trigger for the text, whose central reference is the daily and non-daily performativity in education and its hermeneutic possibilities: reading of one’s self, of the other, and of the shared world. The text argues for the occupation of school spaces as the convivial space of living creatures: sites of belonging and vitality, as well as a forum for talks on multiple issues, including disease, violence, and death. | pt_BR |
dc.description.resumo | O artigo lança semeadura para macieiras — imagem de reparação para uma guerra de maçãs ocorrida em uma escola pública brasileira, episódio disparador do texto, cuja referência central é a performatividade cotidiana e extracotidiana na educação e suas possibilidades hermenêuticas: leitura de si, do outro e do mundo compartilhado. A aposta feita é de ocupação dos espaços escolares como espaço convivial dos seres viventes: locais de pertença e de vitalidade, bem como fórum de conversas sobre múltiplos assuntos, incluindo a doença, a violência e a morte. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Cadernos Cedes | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Escola | pt_BR |
dc.subject | Performance | pt_BR |
dc.subject | Criança | pt_BR |
dc.subject | Professor | pt_BR |
dc.subject.other | Performance (Arte) | pt_BR |
dc.subject.other | Espaço e tempo em arte | pt_BR |
dc.subject.other | Criação (Literária, artística, etc.) | pt_BR |
dc.subject.other | Arte e educação | pt_BR |
dc.title | Guerra de maçãs e seus desdobramentos: a escola como paisagem performativa | pt_BR |
dc.title.alternative | War of apples and its developments: the school as a performative landscape | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.scielo.br/j/ccedes/a/S8Hs6DDKrcrzYxGxt9vVpyb/?lang=pt | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4389-066X | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Guerra de maçãs e seus desdobramentos a escola como paisagem performativa.pdf | 576.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.