Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/38226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMarina Marcondes Machadopt_BR
dc.date.accessioned2021-10-01T00:33:39Z-
dc.date.available2021-10-01T00:33:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume37pt_BR
dc.citation.issue101pt_BR
dc.citation.spage65pt_BR
dc.citation.epage82pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1590/CC0101-32622017168669pt_BR
dc.identifier.issn01013262pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/38226-
dc.description.abstractThe article scatters seeding for apple trees, an image that refers to a war of apples that took place in a Brazilian public school. This episode is the trigger for the text, whose central reference is the daily and non-daily performativity in education and its hermeneutic possibilities: reading of one’s self, of the other, and of the shared world. The text argues for the occupation of school spaces as the convivial space of living creatures: sites of belonging and vitality, as well as a forum for talks on multiple issues, including disease, violence, and death.pt_BR
dc.description.resumoO artigo lança semeadura para macieiras — imagem de reparação para uma guerra de maçãs ocorrida em uma escola pública brasileira, episódio disparador do texto, cuja referência central é a performatividade cotidiana e extracotidiana na educação e suas possibilidades hermenêuticas: leitura de si, do outro e do mundo compartilhado. A aposta feita é de ocupação dos espaços escolares como espaço convivial dos seres viventes: locais de pertença e de vitalidade, bem como fórum de conversas sobre múltiplos assuntos, incluindo a doença, a violência e a morte.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCadernos Cedespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectPerformancept_BR
dc.subjectCriançapt_BR
dc.subjectProfessorpt_BR
dc.subject.otherPerformance (Arte)pt_BR
dc.subject.otherEspaço e tempo em artept_BR
dc.subject.otherCriação (Literária, artística, etc.)pt_BR
dc.subject.otherArte e educaçãopt_BR
dc.titleGuerra de maçãs e seus desdobramentos: a escola como paisagem performativapt_BR
dc.title.alternativeWar of apples and its developments: the school as a performative landscapept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.scielo.br/j/ccedes/a/S8Hs6DDKrcrzYxGxt9vVpyb/?lang=ptpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4389-066Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Guerra de maçãs e seus desdobramentos a escola como paisagem performativa.pdf576.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.