Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40481
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dc.contributor.advisor1Ricardo Teixeira Veigapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2160652000585374pt_BR
dc.contributor.referee1Gustavo Quiroga Soukipt_BR
dc.creatorAdalton de Oliveira Nascimentopt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1971677792429669pt_BR
dc.date.accessioned2022-03-25T18:03:20Z-
dc.date.available2022-03-25T18:03:20Z-
dc.date.issued2016-05-19-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40481-
dc.description.abstractThe present work aims to present an analysis of the challenges and opportunities of teleworking and how the perception of employees related to image and identity, within the organizational culture, has been modified. During this analysis, bibliographic research was carried out seeking theoretical foundations relevant to the theme, carrying out a case, exploratory and qualitative studies. Two multinational companies with global operations were chosen, originated in the United States of America and which have been implementing remote work in recent years. The data were obtained and analyzed from three interviews carried out with the employees of the two organizations. In the end, it is pointed out that the introduction of remote work introduces conflicts in the lives of employees since it changes communication barriers, schedules, and productivity measurement. As a result of these conflicts, the perception of image and identity by employees can be negatively modified, making it necessary for companies to implement mechanisms and ways to solve this new problem.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como objetivo apresentar uma análise dos desafios e oportunidades do teletrabalho e como a percepção dos empregados com relação a imagem e identidade, dentro da cultura organizacional, foi modificada. No decorrer dessa análise foram realizadas pesquisas bibliográficas buscando fundamentação teórica pertinente ao tema, realizando-se estudos de caso, exploratório e qualitativo. Foram escolhidas duas empresas multi-nacionais de atuação global e com origem nos Estados Unidos da América e que estão implantando o trabalho remoto nos últimos anos. Os dados foram obtidos e analisados a partir de três entrevistas realizados com os empregados das duas organizações. Ao final, pontua-se que a introdução do trabalho remoto introduz conflitos na vida dos empregados na medida em que modifica barreiras de comunicação, horários e mensuração de produtividade. Como produto desses conflitos a percepção da imagem e identidade pelos empregados pode ser modificada de forma negativa, sendo necessário para as empresas implementarem mecanismos e formas de equacionar esse novo problema.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Administraçãopt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTeletrabalhopt_BR
dc.subjectIdentidade organizacionalpt_BR
dc.subjectImagem organizacionalpt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.subject.otherTrabalhopt_BR
dc.titleTrabalho remoto: desafios e oportunidades frente à identidade e imagem da cultura organizacionalpt_BR
dc.title.alternativeRemote work: challenges and opportunities facing the identity and image of the organizational culturept_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
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