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dc.contributor.advisor1Francisco Vidal Barbosapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4781099U6&tokenCaptchar=03AGdBq24UIg6nyHD_qTFkRZdkV05aToIljlSGodEi4LymXJZwwmlNNwyJVS0DNZpvKHElasuY_m0ZfyWWki4r8tsNHRvTh7S_Hhxu2iRchiK919d8ToJcTPXtl6Yy5wkP-dED7I7kWKLdjVUQGKjMUjR0UJIzJHK38aF1E6V6GvX_W7jkorsxSG7__jS6qinsWNXTD9pRcm90lwwZrDcXomHNE2MZ3wt70tqr2gp2m_Kll2gsmhhN98oDczZyLsVHDMu4dHL1pCp0zZAjlXGUz2FYWBf8vzB9ga9B0ZssPUYICc0TIzpKA9D8YeTqhaEjK4yD-OxfnHpphqD7X5rQH9D774PK6ifYcML5z4AscSwiwSBW8Eaw7XPGNhk_VpAIn1HDU88ZyGD-O_qKS7D5Rtd5g__BZxhdj6lwikOqFlA2vwinvjchH-3e1NrhVxdHYzxLiKFdUcEA6RnnHjdh18-uRk9pK7XgOQpt_BR
dc.creatorÁtila Cordeiro de Araujopt_BR
dc.date.accessioned2022-03-28T18:14:53Z-
dc.date.available2022-03-28T18:14:53Z-
dc.date.issued2021-02-22-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/40504-
dc.description.abstractTechnology and its presence in our lives have transformed relationships and the consumption process across the globe. With that, what was previously strictly physical, gave way to alternate online/offline purchasing processes. What was possible by the mobility and connection provided by the mobile internet and connected smartphones. Aware of this Omnichannel behavior, companies in the most varied segments seek to adapt in order to remain competitive. However, even in the face of these transformations, the segment of Gas Stations with no brands (called in Brazil as “Bandeira Branca”) has lagged behind in the technological race for customer loyalty and conquest of new customers, compared to the other Gas Stations segments (known by their brands). Therefore, by understanding some of the peculiarities and potential of the Gas Stations with no Brand in the country, a market segment that corresponds to about 44% (Agência Nacional do Petróleo, Gás Natural e Biocombustíveis, 2019) of the total of Gas Stations of this type, this work is justified. Then, in the next pages, the reader can find the business plan of the startup Dinno®, a platform focused on relationships between Gas Stations known as “Bandeira Branca” and their customers.pt_BR
dc.description.resumoA tecnologia e a sua presença na vida cotidiana transformaram as relações e o processo de consumo em todo o globo. Com isso, aquilo que antes era estritamente físico deu lugar a processos alternados de compra online/offline. Algo possibilitado pela mobilidade e conexão proporcionadas pela internet móvel e devices conectados. Atentas a esse comportamento Omnichannel, empresas dos mais variados segmentos buscam se adaptar a fim de se manterem competitivas. Contudo, mesmo frente a essas transformações, o segmento mercadológico dos postos de combustíveis Bandeira Branca (multi bandeira) tem ficado para trás na corrida tecnológica para a fidelização e conquista de novos clientes, se comparado ao segmento dos postos de combustíveis embandeirados. Logo, ao se compreender algumas das peculiaridades e o potencial dos postos Bandeira Branca no país, um segmento mercadológico que corresponde a cerca de 44% do total de estabelecimentos de revenda varejista de combustíveis no Brasil (Agência Nacional do Petróleo, Gás Natural e Biocombustíveis, 2019), é que este trabalho se justifica. Dessa maneira, nas próximas páginas, o leitor poderá encontrar o plano de negócios da startup Dinno®, plataforma focada no relacionamento entre postos Bandeira Branca e seus clientes.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectPostos de combustíveispt_BR
dc.subjectBandeira brancapt_BR
dc.subjectMulti bandeirapt_BR
dc.subjectBandeira coloridapt_BR
dc.subjectExperiência omnichannelpt_BR
dc.subjectE-commercept_BR
dc.subjectE-marketplacept_BR
dc.subjectInovaçãopt_BR
dc.subjectStartuppt_BR
dc.subjectEmpreendedorismopt_BR
dc.subjectPlano de negóciopt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleDinno - plano de negóciopt_BR
dc.title.alternativeDinno - business planpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
dc.description.embargo2023-02-21-
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